Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Windows 7 gebruikersaccounts en gedeelde programmas

Ik heb sinds ruim een week een nieuwe PC met Windows 7. Ik heb voor alle familieleden een (normale) gebruikersaccount aangemaakt (zoals aanbevolen ivm beveiliging). Dat levert echter in een aantal gevallen problemen op. Zo heb ik een uitgebreide muziekbibliotheek die ik via iTunes beheer. Deze staat op een externe HD. Ik heb iTunes op de nieuwe PC geinstalleerd en de "iTunes Library" en "Tunes Music Library" files naar de iTunes folder op de diverse accounts gecopieerd. Vanuit de accounts kent iTunes nu de inhoud van de bibliotheek, afspeellijsten, ratings, aantal malen gespeeld e.d. (leuk voor de kinderen). Echter deze data zijn gebonden aan de accounts. Als ik vanaf mijn eigen account muziek toevoeg, weten de andere accounts dat niet. Dan zou ik de library files vanaf mijn eigen account weer moeten kopieren naar alle andere accounts. Niet erg handig dus. Is dit op te lossen zodat iTunes slects op 1 enkele plaats naar de library files zoekt vanuit alle accounts ? Hetzelfde probleem doet zich voor bij LiveMail. Als de mail vanaf een account opgehaald en gelezen wordt, is deze voor de andere accounts niet meer te zien. Een boel vragen. Heeft iemand oplossingen ?

Anoniem
Jorni