Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

razende laptop

Klaas Eldering
4 antwoorden
  • ik heb een vervelend probleem met de laptop (HP Pavillion dv9500; 4 gb ram, Vista): wanneer ik bezig ben, loopt continu de ventilator op hoge snelheid (en maakt dus lawaai). Kijk ik naar de processen, dan zie ik ook dat de processor dan flink belast is. Geheugen is 4 GB. Ik heb er Spywarefighter op staan, Microsoft Security Essentials, SlowPC fighter. Regelmatig test ik poorten met Shieldsup!, etc. Dubbele firewall (in router en in laptop).
    Misschien zit er ergens een softwareconflict, dat mekaar bezighoudt. Of dat er een geheim programma stiekem van m'n pc gebruik maakt (zombie) - hoewel dat laatste me nauwelijks mogelijk lijkt.
  • Een goede Firewall en Virusscanner is voldoende. Daarnaast kun je MBAM gebruiken. :roll:
    https://dynabyte.nl/artikel/SW08478/Norton_Internet_Security_2010_%2B_Norton_Utilities_3_User_Bonuspack
    http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
    Als je het zaakje niet vertrouwd,kun je altijd een Hijackthis-log maken en posten bij beveiliging. Een expert daarin kan je dan wellicht verder helpen.
    http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis
  • MBAM vond 1 Trojan agent (in Freezip.exe!). Vervolgens Speedfan geinstalleerd. De waardes lijken me behoorlijk hoog voor een DualCore:
    GPU 61C, HD0 50C, TEMP1 73C, CORE0 77C, CORE1 80C. Bezetting: HD0 84 procent, CPU0 73 procent, CPU1 90 procent (wisselt steeds, maar dit ter indicatie).
    De fan loopt wel eens aan; zou die kapot kunnen zijn (draait wel snel)? Misschien sleuven erin gesleten? Of moet ik het verder zoeken? Software-conflict? Ik heb ook de harddisk gecheckt en automatisch eventuele foute sectoren laten repararen; geen bijzonderheden. Ook is er overal voldoende ruimte op schijven en partities….
  • http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis :roll: Logje maken en posten bij beveiliging.Een expert kan je dan verder helpen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.