Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

opgelost[EXCEL2010]cellen selecteren afhankelijk van lijst

hallo, ik ben een overzicht aan het maken van wat kosten. nu heb ik voor elke soort kosten een overzicht op een apart werkblad gemaakt. ik wil dat op een apart werkblad -bijvoorbeeld "totaal"- middels een drop down menu kosten opgehaald worden uit een werkblad die uit de drop down komt. Stel ik wil een totaal overzicht maken van kosten. middels een codelijst maak ik een selectie van kosten uit een specifiek werkblad die ik graag in het overzicht wil zien. hoe doe ik dit? ik heb het volgende geprobeerd: middels concatenate exact de verwijzing in tekst kunnen reproduceren zoals je normaal een cel uit een ander werkblad selecteert ("=werkblad!B3", werkblad verschilt dan afhankelijk van de keuze uit de drop down lijst) maar excel ziet dit dan vervolgens als tekst en maakt er geen verwijzing van. verder heb ik geen idee hoe dit op te lossen? iemand tips? opgelost: middels een INDIRECT toch een verwijzing kunnen genereren naar een werkblad.

fabstar81