Vraag & Antwoord

OS Windows

Geheugen lek in windows 7 opgelost!

25 antwoorden
  • Hallo allemaal, Enige tijd geleden zijn wij op een grote fout van windows 7 gestuit het betreft met namen de X64 versie. Wat is er precies aan de hand ? Wij wilden laats nieuwe systemen uitrusten (i7 processors nieuwe moederborden alles er op en er aan) samen met windows 7. Toen wij aan het testen waren kregen wij verschillende problemen blauwe schermen applicaties die blijven hangen noem maar op. Wat wij als eerste dachten was het hardware maar dit bleek niet zo te zijn. Na een flinke tijd gezocht te hebben met zijn alles en heel veel uitgesloten te hebben zijn we aan het zoeken gegaan in het windows 7 besturing systeem. Wat ons opviel was dat tijdens het gebruik van een zware applicatie het geheugen ook al is die uit blijft toenemen tot dat het geheugen op is. Normaal zou je als gebruiker dit niet merken aangezien je meer dan zat geheugen op je machine heb (in de meeste gevallen) en je standaard applicaties draait. na verder onderzocht te hebben bleek dit probleem niet te bestaan bij de i7 processors maar bij alle moederborden en processors! Maar voor de gene die wat meer van hun systeem willen draaien systemen langzamer dan dat ze horen. Nu we dit wisten konden we verder zoeken in het windows systeem naar een oplossing en die hebben we gevonden. Het betreft een windows update die niet is uitgegeven via de windows update site en is aangevraagd bij microsoft direct. Wij hebben hem voor jullie allen op een aantal sites geplaats zodat jullie de fix kunnen downloaden en hopen hier veel mensen mee te kunnen helpen. Met vriendelijke groet Een team van systeembeheerders DOWNLOAD: [url]http://www.leerlingsystemen.nl/Windows-7-geheugen-lek-fix.msu[/url]x64 versie [url]http://www.leerlingsystemen.nl/Windows-7-geheugen-lek-fixx86.msu[/url]x86 versie
  • ???
  • twee keer verzonden, sorry.
  • Microsoft zegt hier zelf helemaal niets over. Ook een zoekopdracht op Google levert niets bruikbaars op. Wat is dit?
  • SPAM :evil:
  • [quote:70e3cb121e="TomK79"]Microsoft zegt hier zelf helemaal niets over. Ook een zoekopdracht op Google levert niets bruikbaars op. Wat is dit?[/quote:70e3cb121e] http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=windows+7+memory+leak&meta= http://tweakers.net/nieuws/66069/microsoft-vervroegt-sp1-voor-windows-7-wegens-bugs.html http://www.google.nl/search?hl=nl&q=windows+7+memory+leak+bsod&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq= Veel gebruikers hebben last van het probleem. Zelfs een fout in firefox voor het teveel nemen van geheugen blijkt dit probleem te zijn. mocht je twijfelen aan de oplossing neem dan gerust contact met ons op dan willen we stap voor stap doornemen hoe je het probleem kan detecteren en oplossen.
  • Dat zogenaamde "lek" in firefox kun je zelf fixen.....
  • [quote:62a1f2cb47="Smurrie"]Dat zogenaamde "lek" in firefox kun je zelf fixen.....[/quote:62a1f2cb47] Dan is het ook wel aardig als je vertelt hoe..... :wink:
  • http://www.howtogeek.com/howto/windows/fix-for-firefox-memory-leak-on-windows/ Hier word uitgelegd hoe je het kan fixen. maar als nog dit is een tijdelijke fix en fixt niet het probleem permanent! andere programmas blijven er last van hebben de enige oplossing is het installeren van de update die wij hier boven hebben genoemd.
  • Nou ik heb je update geïnstalleerd. Ben benieuwd of ik het ga merken.
  • Kun je precies uitleggen hoe ''jullie'' het probleem hebben opgelost. Het klinkt raar maar ik vertrouw dit gewoon niet, ik ga achter TomK79 aan. Microsoft zegt hier niks over, dus ik vertrouw het niet.
  • Een fix van Microsoft is altijd gelinkt aan een knowledgebase artikel. Kun je ons het bewuste KB artikel geven waar deze fix bij hoort?
  • Vanmiddag een aantal geheugen intensieve programma's gedraaid, eerst voor en daarna na de voorgestelde update, maar geen enkel verschil. Derhalve weer verwijderd. Volgens de software lijst zou het kb-nummer KB958685 moeten zijn, maar dat is een update die wat te maken heeft met het sluiten van het deksel van een laptop als ik het goed gevonden heb.
  • Dit is inderdaad het correcte kb artikel nummer dat is opgegeven. In dit artikel word beschreven over een probleem met het sluiten van het deksel van het systeem. Na contact te hebben gehad met iemand binnen microsoft (technische dienst ) hebben wij deze patch geprobeerd voor ons probleem dit bleek niet alleen het probleem met de klep op te lossen maar ook het probleem met systemen die geheugen lek hebben. Wij zijn net zoals jullie natuurlijk verbaas waarom microsoft dit gewoon niet uitgeeft maar we nemen aan dat zij dit pas gaan doen bij de uitrol van service pack 1 die op 17 augustus gaat plaats vinden in nederland. wij willen mensen helpen door dit probleem nu al direct op te lossen en niet te wachten op microsoft.
  • [quote:4d94de9b4b="Smurrie"]Kun je precies uitleggen hoe ''jullie'' het probleem hebben opgelost. Het klinkt raar maar ik vertrouw dit gewoon niet, ik ga achter TomK79 aan. Microsoft zegt hier niks over, dus ik vertrouw het niet.[/quote:4d94de9b4b] ja hoor. wij zijn 4 bedrijven die aan dit probleem hebben gewerkt. - ODmedia - Content Coders - ITDev Solutions - anonieme partij (datacentrum Amsterdam) ODmedia en Content Coders is een bedrijf dat zich heeft gespecialiseert in het encode van video`s en geluid zij hadden flink aantal machines met de volgende specificaties MSI Big Bang/P55-GD80 Intel I7 Processors 4GB tot 8 GB memory Ook hadden we dit probleem op een acer laptop Aspire 8940 ook deze was uitgrust met een i7 dus wij dachten het is de processor, deze vervangen in de normale kasten voor een i5 geen resultaat ! Toen kwam ik er bij ik ben een systeem beheerder van ITDev Solutions dit is een bedrijf dat in het zelfde pand zit als content coders en zich bezig houd met verkoop van onderdelen maar ook technische afdeling voor pcs maar ook voor datacenters doen wij veel. ook wij kwamen er moeilijk uit totdat ons opviel dat het geheugen tijdens het gebruik van video encoden enorm toenam. Toen zijn we gaan zoeken naar dat probleem http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=memory+leak+windows+7&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&fp=3e14fd83ea29522c maar ook dit gaf niet direct resultaat tot dat we gingen samen werken met een bedrijf dat ook systeem beheer doet voor grote bedrijven samen zijn we gaan kijken wat we kunnen doen en hebben een verzoek gedaan bij microsoft. Deze kwam echter met een bericht dat het een probleem is dat zij oplossen in sp1 van win7/2008R2 versies. toen hebben wij weer het verzoek gedaan om toch een oplossing te krijgen je betaald toch niet voor niets zoveel geld en dan zonder werkend systeem te zitten ? na veel touw trek kregen we deze update per mail binnen en hebben die uitgerold op onze systemen. Wat blijkt het probleem is weg systemen die normaal na 10 minuten al uitvielen tijdens encoden bleven gewoon up en draaiden zoals het hoorde en velemale sneller Wij wilden jullie niet ongerust maken door een anonieme gebruiker aan te maken maar het leek ons beter. wij hopen hier veel mensen mee te helpen want het is toch een groot probleem! met vriendelijke groet Marcel Balk ITDev Solutions p.s. zal je in de mail opvallen dat in de link van microsoft staat http://hotfixv4.microsoft.com/Windows%207/WindowsServer%202008%20R2/sp1/Fix299536/7600/free/400579_intl_x64_zip.exe windows server 2008r2 sp1 en Windows 207 aka windows 7 mochten jullie nog vragen hebben stel ze gerust. ------------------------------------------------------ E-mail Microsoft ------------------------------------------------------ We hebben de door u aangevraagde hotfix op een HTTP-site geplaatst. Op deze manier kunt u de hotfix van deze site downloaden zonder veel e-mails van ons te ontvangen. WAARSCHUWING Deze hotfix is niet uitgebreid getest. Daarom is deze uitsluitend bedoeld voor systemen of computers waarop het exacte probleem wordt ondervonden dat in een of meer van de Microsoft Knowledge Base-artikelen in het "KB-artikelnummers"-veld van de tabel onder aan dit e-mailbericht wordt beschreven. Als u niet zeker weet of specifieke compatibiliteitsproblemen of installatieproblemen aan deze hotfix zijn gekoppeld, raden we u aan te wachten op de volgende versie van het servicepack. Dat servicepack bevat een volledig geteste versie van deze hotfix. We begrijpen dat het lastig kan zijn om te bepalen of compatibiliteits- of installatieproblemen aan een hotfix zijn gekoppeld. Als u bevestiging wilt dat deze hotfix is bedoeld voor het specifieke probleem dat u ondervindt, of als u bevestiging wilt dat specifieke compatibiliteitsproblemen of installatieproblemen aan deze hotfix zijn gekoppeld, kunt u terecht bij de ondersteuningsprofessionals van Customer Support Services. Voor meer informatie over hoe u contact opneemt met de ondersteuningsafdeling, kopieert u de volgende koppeling en plakt u deze in uw webbrowser: http://support.microsoft.com/contactus/ Voor meer ondersteuningsmogelijkheden kopieert u de volgende koppeling en plakt u deze in uw webbrowser: http://support.microsoft.com/ Voordat u de hotfix installeert ------------------------------ Als u ervoor kiest deze hotfix te installeren, moet u rekening houden met het volgende: Implementeer een hotfix niet in een productieomgeving zonder de hotfix eerst te testen. Maak een back-up van het systeem of de computer waarop u de hotfix wilt installeren voordat u deze daadwerkelijk installeert. Aanvullende informatie over de hotfix ----------------------------- Voor dit hotfixpakket wordt een wachtwoord gebruikt. Daarom moet u voor elk pakket het wachtwoord opgeven dat in dit e-mailbericht wordt vermeld. Om er zeker van te zijn dat u het juiste wachtwoord opgeeft, raden we u aan het wachtwoord in het e-mailbericht te selecteren, kopiëren en plakken wanneer u hierom wordt gevraagd. Als u niet het juiste wachtwoord opgeeft, kunt u de hotfix niet installeren. OPMERKING De wachtwoorden zijn zeven dagen geldig. Download het pakket binnen zeven dagen om zeker te weten dat u de bestanden kunt uitpakken. Als er minder dan zeven dagen resteren voor de geldigheid van het wachtwoord wanneer u dit e-mailbericht ontvangt, worden twee wachtwoorden vermeld. Als dit het geval is, gebruikt u het eerste wachtwoord als u het hotfixpakket downloadt vóór de datum in het veld Wachtwoord vervalt op in de tabel onder aan dit e-mailbericht. Gebruik het tweede wachtwoord als u het hotfixpakket downloadt na de datum in het veld Wachtwoord vervalt op. OPMERKING De locatie van de hotfix is naar u verzonden als hyperlink. Als u verbinding wilt maken met deze hotfix, klikt u op de hyperlink in het veld Locatie in de tabel onder aan dit e-mailbericht. De locatie wordt in uw webbrowser geopend. In sommige e-mailprogramma's zijn hyperlinks uitgeschakeld. Als de hyperlink in dit e-mailbericht is uitgeschakeld, kopieert u de hyperlink in het veld Locatie en plakt u deze in de adresbalk van uw webbrowser. Zorg ervoor dat u de exacte tekst (zonder spaties) tussen de haakjes in het http://-adres overneemt. Pakket: ----------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------- KB-artikelnummers: 958685 Taal: All (Global) Platform: x64 Locatie: (http://hotfixv4.microsoft.com/Windows%207/WindowsServer%202008%20R2/sp1/Fix299536/7600/free/400579_intl_x64_zip.exe) Wachtwoord: **************** Wachtwoord vervalt op: 03/14/2010 Volgend wachtwoord: *************** OPMERKING Zorg ervoor dat u alle tekst tussen '(' en ')' overneemt wanneer u naar de locatie van deze hotfix gaat.
  • [quote:f102196365="Peter Vooges"]Vanmiddag een aantal geheugen intensieve programma's gedraaid, eerst voor en daarna na de voorgestelde update, maar geen enkel verschil. Derhalve weer verwijderd. Volgens de software lijst zou het kb-nummer KB958685 moeten zijn, maar dat is een update die wat te maken heeft met het sluiten van het deksel van een laptop als ik het goed gevonden heb.[/quote:f102196365] kan je mij vertellen wat voor specs je heb ?
  • Als je kijkt naar het gebruik van de Nederlandse taal door de "groepsysteembeerders" dan geeft dit weinig vertrouwen en neem ik het allemaal met een hele grote korrel zout. Sparks
  • [quote:457c500d6e="groepsysteembeerders"]kan je mij vertellen wat voor specs je heb ?[/quote:457c500d6e] Ja hoor: Intel Core 2 Quadcore Q6600 @ 2,40 GHz 4 Gb ram 320 Gb HDD Windows 7 X64 ATI Radeon 2400Pro, 128 Mb
  • [quote:7452086c00="Peter Vooges"][quote:7452086c00="groepsysteembeerders"]kan je mij vertellen wat voor specs je heb ?[/quote:7452086c00] Ja hoor: Intel Core 2 Quadcore Q6600 @ 2,40 GHz 4 Gb ram 320 Gb HDD Windows 7 X64 ATI Radeon 2400Pro, 128 Mb[/quote:7452086c00] mis het moederbord nog ;)
  • Dat is een Asus P5QL-E

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.