Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Alle e-mails komen niet meer aan

rgh
12 antwoorden
  • Hoi,

    Een vriend van mij heeft het volgende probleem.

    Alle e-mails die wie dan ook naar hem stuurt komen niet meer aan. Hij kan nog wel mails versturen. Ik heb voor hem al een groot aantal keren KPN gebeld maar die vertikken het om er wat aan te doen. Hij staat nu op het punt om naar een andere provider te gaan, maar ik wil eventjes 100 % weten waar het aan ligt.

    En het rare is, soms doet hij het wel, dan weer niet, dan weer wel. Je krijgt het volgende mailtje terug. Ik heb zijn mail adres er eventjes uit gehaald.

    Dit is reeds enige weken/ maanden aan de gang. Hij zegt dat het gezeur begon sinds de overschakeling van planet naar kpnmail. Bij planet had hij nooit gezeur.

    Wat betekend dit mailtje precies ?

    ======================================================================
    Onderwerp: RE: computer
    ————–Boundary-00=_ZSXYBHK0000000000000 Content-Type: Multipart/Alternative; boundary="————Boundary-00=_ZSXY6RO0000000000000" ————–Boundary-00=_ZSXY6RO0000000000000 Content-Type: Text/Plain; charset="iso-8859-1" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable Hoi Ron,=0D
    ======================================================================

    Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:


    ………@kpnmail.nl
    SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<………@kpnmail.nl>:
    host mailin.kpnmail.nl [213.75.3.30]: 550 5.1.2 Recipient rejected.
  • Mogelijk is de mailbox merge niet goed gegaan. Was het e mail adres voorheen …@planet.nl? gebruik die eens, of …@kpnplanet.nl
    @kpnmail.nl is volgens mij alleen bij nieuwe accounts van toepassing, dus na de samenvoeging van planet en kpn

    een ping op alle 3 de pop servers komt wel op hetzelfde ip uit 213.75.3.24
    Vandaar de merge fout gedachte.
  • Controleer eens via Webmail of de postbak Junk E-mail niet vol zit met Spam.
  • We hebben het met alle drie de mail mogelijkheden geprobeerd. Tevens is de webmail geheel leeg.

    In ieder geval bedankt voor de reacties.
  • Volgende gedachte is dan dat zijn e mail adres blacklisted is door de kpn. Mogelijk dat zijn PC spam stond te versturen? De kpn helpdesk moet daarover toch uitsluitsel kunnen geven, lijkt mij.
  • Hoi Peterkamer,

    Heb de helpdesk van KPN al een groot aantal keren gebeld. Zijn echt mensen die daar werken die 0,0 verstand van zaken hebben.

    Aan jouw optie heb ik ook gedacht, maar mails versturen gaat dus juist wel altijd goed.

    Alleen het ontvangen doet hij dus zeer regelmatig niet. Was net weer bij hem. Vanochtend kreeg ik mailtjes terug, nu werkt het weer. En zo gaat het op en neer.

    We staan dus reeds op het punt om over te stappen naar Ziggo, alleen hij wil dat liever niet aangezien zeer veel mensen zijn mail adres heeft. Hij doet zoveel werkzaamheden voor allerlei instanties is hij niet blij om te veranderen.
  • Wat bedoel je hiermee precies peter?

    een ping op alle 3 de pop servers komt wel op hetzelfde ip uit 213.75.3.24
    Vandaar de merge fout gedachte.
  • welk mailprogramma gebruik je?
  • Windows Outlook 2003 gebruikt hij.

    Ik heb zijn account ook bij mij aangemaakt in Outlook Express en ook in Outlook 2003 en hier precies het zelfde probleem.

    Besturingssysteem bij hem is Windows xp home.
  • [quote:2df00ff674="rgh"]Wat bedoel je hiermee precies peter?

    een ping op alle 3 de pop servers komt wel op hetzelfde ip uit 213.75.3.24
    Vandaar de merge fout gedachte.[/quote:2df00ff674]

    Alle 3 @achtervoegsels worden door de dns op hetzelfde ip afgeleverd, das ok dus.
    Maar de kpn heeft wel het zo moeten instellen dat de bestaande planet mail box qua account moet begrijpen dat @kpnplanet.nl en kpnmail.nl wel op de "oude" planet pop3 box wordt afgeleverd. Het pop3 account zich is namelijk niet gewijzigd, maar er zijn meer mogelijkheden gecreëerd om mail in 1 en dezelfde box af televeren..
    Daaruit voortvloeiend zou je, je kunnen voorstellen dat daar een foutje in geslopen is.
  • Peter Kramer,

    Dank voor de uitleg.

    Volgens mij (ben nou niet bij hem) staat bij inkomende post wel kpnmail. en niet die planet gegevens.

    Misschien ligt het hieraan?

    Ik zal er maandag weer eventjes naar toelopen om dit te kijken.

    Was het niet zo:

    mail.planet.nl ? als inkomende mail?

    Maar ik blijf het raar vinden dat de laatste paar maanden dus de ene keer het wel doet, en prompt daarna iedereen zijn mail terug krijgt en prompt een paar uur later bij wijze van spreke dat het weer werkt. De inconsequentheid dat maakt het nou juist zo moeilijk.
  • [quote:726baad1d9="rgh"]

    Volgens mij (ben nou niet bij hem) staat bij inkomende post wel kpnmail. en niet die planet gegevens.
    mail.planet.nl ? als inkomende mail?[/quote:726baad1d9]

    Dit zou alleen relevant zijn als hij een foutmelding zou krijgen bij het ophalen van zijn pop3 box. Dat lijkt niet het geval. Je schrijft immers dat anderen een bounce krijgen als ze mail naar hem sturen. Het zit dus in de smtp kpn server kant en niet de pop3

    planet mail servers waren
    smtp: mail.planet.nl
    pop3: pop.planet.nl

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.