Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Programma's reageren niet meer

MicrosoftHelpt
10 antwoorden
  • Hallo ik heb een beetje een raar probleem (in mijn ogen).

    De laatste heb ik het probleem dat sommige programmas opeens uit het niets niet meer reageren,

    Als ik bijvoorbeeld wat in photoshop heb gemaakt en het programma geminimaliseerd een tijdje laat staan komt er: "Not Responding".
    Maar dit is niet alleen bij photoshop ook bij:
    -Firefox
    -Paint
    -MSN
    -Seesmic (Twitter Client)

    Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor weten :).

    Mtv,
    Thomas
  • Koude herstart al gedaan?
    Herstelpunt terugzetten?
    Virus, trojan scan?
  • Hum als je met koude herstart bedoelt dat die tijdje uit is geweest, dat is al gebeurt.
    Herstel punten zijn er helaas niet.
    Virus lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat ik gewoon virusscanner op de pc heb draaien
  • Toch maar eens hier mee scannen.
    http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
  • Wat gebeurt er in de veilige modus, reageren deze programma`s dan wel naar behoren?

    Je kunt een clean boot doen:

    - Klik op de startknop en vervolgens op "zoekopdracht starten".
    - Typ vervolgens "msconfig" in het invoerveld en toets <ENTER> .
    - Klik op "Doorgaan".
    - Er opent nu een venster met meerdere tabbladen: Klik op tabblad services.
    - Vink "Alle Microsoft services verbergen" aan (vlak boven de "OK" knop).
    - Klik op "Alles uitschakelen".
    - Klik op tabblad "Opstarten".
    - Klik op "Alles uitschakelen".
    - Klik op "Toepassen" en vervolgens op "ok".
    - Start uw PC opnieuw op.

    Mocht dat geen verbetering zijn kun je alles weer terug inschakelen.
  • [quote:3cd37195d3="The Dragon"]Toch maar eens hier mee scannen.
    http://www.idealsoftware.nl/MBAM/[/quote:3cd37195d3]

    Het resultaat:

    [code:1:3cd37195d3]
    Scantype: Snelle scan
    Objecten gescand: 139274
    Verstreken tijd: 9 minuut/minuten, 12 seconde(n)

    Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
    Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
    Registersleutels geïnfecteerd: 0
    Registerwaarden geïnfecteerd: 1
    Registerdata geïnfecteerd: 1
    Mappen geïnfecteerd: 0
    Bestanden geïnfecteerd: 1

    Geheugenprocessen geïnfecteerd:
    (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

    Geheugenmodulen geïnfecteerd:
    (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

    Registersleutels geïnfecteerd:
    (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

    Registerwaarden geïnfecteerd:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\SharedDLLs\C:\Windows\System32\memman.vxd (Rogue.sysCleaner) -> No action taken.

    Registerdata geïnfecteerd:
    HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\open\command\(default) (Broken.OpenCommand) -> Bad: ("regedit.exe" "%1") Good: (regedit.exe "%1") -> No action taken.

    Mappen geïnfecteerd:
    (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

    Bestanden geïnfecteerd:
    C:\Windows\System32\memman.vxd (Rogue.sysCleaner) -> No action taken.[/code:1:3cd37195d3]

    Kan ik deze 3 nu verwijderen of?
  • Ik heb beide opties geprobeerd, Gescanned met Malwarebytes
    En de services uitgeschakeld het probleem is er nog steeds.

    Zou het een probleem met het geheugen te maken kunnen hebben? Dat als er veel openstaat dat dingen vastlopen?
  • heb je mbam nu wel of nie die drie boosdoeners laten verwijderen, en vervolgens opnieuw opgestart?
  • Jah ik heb de 3 boosdoeners verwijderd, en pc gereboot het probleem blijft :(
  • Nog even enkele stukjes uit Event Viewer:

    [code:1:74fed76470]The program firefox.exe version 1.9.2.3855 stopped interacting with Windows and was closed. To see if more information about the problem is available, check the problem history in the Action Center control panel.
    Process ID: 1248
    Start Time: 01cb35bbc76faaee
    Termination Time: 40
    Application Path: D:\Spellen\Mozilla Firefox\firefox.exe
    Report Id: 4f92287f-a1b0-11df-a6e7-001731830503
    [/code:1:74fed76470]

    [code:1:74fed76470]The program Photoshop.exe version 9.0.0.0 stopped interacting with Windows and was closed. To see if more information about the problem is available, check the problem history in the Action Center control panel.
    Process ID: abc
    Start Time: 01cb36292ac69c9f
    Termination Time: 73
    Application Path: C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS2\Photoshop.exe
    Report Id: bafd0aab-a21f-11df-b563-001731830503
    [/code:1:74fed76470]

    En ik weet niet of deze er iets mee temaken heeft maar deze komt ook heel veel voor:

    [code:1:74fed76470]Failed extract of third-party root list from auto update cab at: <http://www.download.windowsupdate.com/msdownload/update/v3/static/trustedr/en/authrootstl.cab> with error: A required certificate is not within its validity period when verifying against the current system clock or the timestamp in the signed file.
    .[/code:1:74fed76470]

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.