Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

WIN XP start traag op

Jank
10 antwoorden
  • Ik zal niet de eerste zijn, met dit probleem. Maar het is wel opvallend, in mijn beleving. Weet ook niet, of het probleem softwarematig of hardwarematig is.
    Ik heb XP met SP3, legale versie.
    Tot voor mijn vakantie startte de PC als een speer op.
    Maar nu gaat het traag en wel in het eerste startscherm, met de blauwe balk.
    Normaliter loopt die soepel en vlot voorbij. Nu echter traag en stotend. Als we dit achter de rug hebben, ongeveer een goeie halve minuut, dan loopt de blauwe balk weer vlot en start de PC op, zoals gebruikelijk. Het is het sotend lopen van de blauwe balk, wat er m.i. extra is bijgekomen.
    Daarna werkt de PC als vanouds.
    Komt dit beeld jullie bekend voor?

    Uiteraard heb ik alle scans, die je kunt bedenken uitgevoerd. Er wordt wel wat gevonden en verwijderd, maar andere scans geven een negatief resultaat, dus niets kwalijks gevonden.
    En XP terugzetten naar een eerder herstelpunt heeft niet geholpen, sterker, er werd vermeld, dat er geen wijzigingen waren.

    Hopelijk kunnen jullie mij op het juiste spoor zetten.
  • [quote:65d4baa297="Jank"]Ik heb XP met SP3, legale versie. (..) Maar nu gaat het traag en wel in het eerste startscherm, met de blauwe balk. [/quote:65d4baa297] Heb je al geprobeerd het boot proces op te meten, en te optimaliseren via applicatie BootVis? Post zo nodig eventueel outputs daarvan hier.
  • Pff Jolo, een nieuw begrip. Nimmer mee gewerkt. De site van Microsoft meldt, dat Bootvis niet meer op de site staat. Maar we gaan ervoor!
    Een mens is nooit te oud…..!
  • [quote:95114879be="Jank"]De site van Microsoft meldt, dat Bootvis niet meer op de site staat.[/quote:95114879be] De Softpedia hyperlink op Wikipedia werkt nog wel. Het is alleen opletten dat je op de juiste hyperlinks klikt. Anders download je een andere applicatie, of ga je in een kringetje rond. Op http://www.softpedia.com/progDownload/BootVis-Download-3465.html klik je dus op Softpedia Mirror (US) of Softpedia Mirror (RO) hyperlink. Dus niet via die rode of groene Download Now knoppen.
  • Dank Jolo, heb het gevonden. Ik laat het resultaat nog wel weten, eerst even slapen, na gedane nachtarbeid is het goed rusten. :roll:
  • Helaas, welkr Bootvis ik ook draai, krijg alleen een venster met dat er tijdens de bewerking iets fout is gegaan, en een venster met Handtekening van fout.
    Dit, nadat ik Next boot + Driver delays heb aangeklikt. De PC reboot wel, daarna volgt een klein schermpje Bootvis launched en dan de eerder vermelde foutmelding.
  • [quote:c64d93dcee="Jank"]Helaas, welkr Bootvis ik ook draai, krijg alleen een venster met dat er tijdens de bewerking iets fout is gegaan, en een venster met Handtekening van fout.[/quote:c64d93dcee] Heb je geen details over die foutmelding?

    Probeer het anders via MSConfig.
  • Ja, de foute handtekening alleen.
    En verder MSconfig bekeken, maar er wordt bijna niets opgestart. Dat doe ik al jaren op die manier.
    Ik overweeg, om eens ver terug te gaan in de tijd qua herstel, of een schone instalatie,
    De avonden worden toch weer langer. :o
  • Nou Jolo, de computer start weer op als vanouds! Je hebt nu eenmaal verstand van computers, of je hebt het niet! Ik dus niet!!! :oops:
    Nooit gerealiseerd, maar ik moest, nu na mijn vakantie weer iets printen. Mijn printer loopt heel meddeleeuws via mijn scanner. En deze had ik voor mijn vakantie uitgeschakeld. Em nu de scanner weer is ingeschakeld, loopt die wer als een tierelier. :)
    Louter uit nieuwsgierigheid, ga ik toch bootvis een keer proberen, kijken, of deze nu nog een foutmelding geeft. Dus niet, ook dit werkt en ik heb, zo lijkt het, toch iets tijdswinst. 'k Ben blij.
    Jolo in elk geval dank voor de tijd en hulp, die je erin gestoken hebt.
  • Dus een schone installatie hielp, om weer sneller te kunnen opstarten. Wellicht was het een computervirus. Zeker zullen we het nooit weten. Verder ben je wat computers betreft, nooit te oud om er nog iets bij te leren.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.