Vraag & Antwoord

OS Windows

HTTP.sys in XP Pro

8 antwoorden
  • Van de ene dag op de andere heeft een wat oudere XP Pro bak alhier besloten om HTTP.sys niet meer te kunnen opstarten "vanwege te weinig opslagruimte"...... :roll: (Foutmelding in systeemlogboek) 1) Ik kom er maar niet achter wat dat ding eigenlijk doet. 2) Ik kom 'm bij "Services" nergens tegen, dus vraag me af waar-ie ergens opgestart wordt. 3) Services welke hiervan afhankelijk zijn, worden (dus) ook niet gestart. Die opslagruimte ontgaat me, want van de 1024 fysiek is nog meer dan 50% over. Aan schijfruimte al helemaal geen gebrek: nog ...tig Gb over. Dus, tja, wat hier nou aan de hand is..... :? Hardwareprobleempje?
  • misschien: Beschrijving Blauw-schermfouten, gevolgd door stop-fouten, die verwijzen naar het bestand HTTP.SYS kunnen op willekeurige tijdstippen optreden. De fout treedt alleen op bij notebooks waarop Windows XP Service Pack 2 (SP2) is geïnstalleerd. De volgende stop-codes verschijnen normaal gezien: •0x05 •0x50 •0x0A •0xD1 Oplossing Microsoft heeft een geüpdatete versie van het bestand HTTP.SYS uitgebracht waarmee dit probleem wordt opgelost. Raadpleeg het Microsoft ondersteuningsartikel met behulp van de onderstaande link. Gebruik de instructies in het Microsoft ondersteuningsartikel om de update voor Windows XP SP2 te installeren. Verwante links •Microsoft ondersteuningsartikel 887742
  • Veel dank, maar het betreft geen "blauwe scherm fout". Er is dus ook geen sprake van stopcode's. De betreffende service wordt domweg niet gestart. Zonder aanwijsbare reden; tijdens de laatste start (voor de vakantie) was alles nog gezond.
  • heb je de verwante link naar microsoft gevolgd? als je zekerheid hebt over het tijdstip waarop alles het nog deed, ligt systeemherstel naar even vóór die datum voor de hand.
  • [quote:395144cf93="derkdejong"]heb je de verwante link naar microsoft gevolgd? als je zekerheid hebt over het tijdstip waarop alles het nog deed, ligt systeemherstel naar even vóór die datum voor de hand.[/quote:395144cf93] 1) Ja 2) Zelfs een complete (Ghost) image terugzetten (3x) hielp niet..... Vermoedelijk toch wat gesukkel met hardware....?
  • - Goede virusscan laten draaien? - Checken op spy -en malware? - Defragmentatie? Die dingen al geprobeerd?
  • als zelfs een image deze zelfde fouten geeft, zou je moeten denken aan kaduuk geheugen. haal http://www.memtest86.com/ memtest in de voor jou geschikte vorm op, zet over op diskette of cd en voer hem (een nachtje) uit.
  • [quote:d9f193a769="MV-Software"]- Goede virusscan laten draaien? - Checken op spy -en malware? - Defragmentatie? Die dingen al geprobeerd?[/quote:d9f193a769] Is allemaal dik voor mekaar.... :wink:

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.