Vraag & Antwoord

OS Windows

adressenlijst (excel) samenvoegen met word (2007) lukt niet

10 antwoorden
  • Voor onze club maak ik ledenpasjes ter grootte van een creditcard. Ik wil de persoonsgegevens dmv samenvoegen excelbestand en word doen en gebruik office 2007. Het ledenbestand is gemaakt in Excel en moet in een wordbestand komen. Alles is gelukt behalve de laatste stap. Als ik een voorbeeld bekijk staat in elk 'pasje' dezelfde naam en adres. Wat doe ik fout en nog belangrijker hoe los ik het op? Met 2003 was het een fluitje van een cent. Nu ben ik al twee dagen bezig en het lukt me maar niet. Ook niet na het lezen van de workshop die hierover is gemaakt. Het uiteindelijke samenvoegen (alle etiketten bijwerken) is niet te vinden. Wie zet me op het goede spoor? Dank alvast. Willemijn [/b]
  • misschien helpt het als je van het excel-bestand een csv bestand maakt (eventueel de hele xls-bladzijde kopiëren naar een nieuw geopende xls, en dan bij opslaan even zoeken=scrollen naar: [img:371a70fd67]http://i52.tinypic.com/10nuzxv.jpg[/img:371a70fd67] Ik heb alleen ervaring met Office 2003.
  • aanvulling: Adres 2000 is een uitstekend en gratis adressenprogramma waarmee je ook etiketten afdrukt. Downloaden van : http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/ Eventueel tevoren vragen bij akkerman@cheerful.com of xls van Office 2007 ook als database te gebruiken is. Zelf kan ik een csv-bestand (of een geschikt txt-bestand) schuiven naar het Adres-2000 icoon et voilà.
  • Fijn dat je reageert maar dat is het probleem niet. Ik heb al een logo's op een A4-blad staan. Daarbij heb ik dan de naam van de club en daaronder naam en woonplaats als invoegvelden voor het samenvoegen. Als ik de ledenlijst dan aanklik als bestand dat gebruikt moet worden en de velden naam en woonplaats selecteer, gaat alles goed. Bij voorbeeld krijg ik dan het A4-blad met alleen de naam van de eerste persoon bij alle 14 'etiketten'(die het niet echt zijn maar zo heb ik het ingedeeld om 14 pasjes te kunnen maken op één blad). Als ik dan rechts klik op samenvoegen en dan kies afdrukken en ik geef dan de reeks op van 1 t/m 218 krijg ik 218 A-4 pagina's met op iedere pagina 14 keer dezelfde adressen. Wel alle 218 maar ik wil natuurlijk alle 218 adressen maar 1 keer en dan op A4 formaat zien. Dus een pagina of 15 in totaal met alle adressen. Uitvoeriger kan ik het niet beschrijven. Ik doe iets fout dat snap ik wel, wat dat weet ik niet.
  • lijkt me moeilijk om op afstand te beoordelen. In dat soort situaties gebruik ik wel eens Crossloop als (tijdelijke) inkijk-operatie.
  • zoals gezegd: ik heb 2003 (maar er wel vaak etiketten mee gemaakt) en het kan zijn dat de termen die gebruikt worden in 2007 anders zijn. Wat jij noemt "samenvoegen" heet bij mij "bijwerken". Alvorens echter af te kunnen drukken moet ik eerst een "labelvoorbeeld" maken, en dan "samenvoeging voltooien". Pas dan zijn er opties van corrigeren, opslaan e.d. Maar nogmaals: de logica van 2007 ontgaat mij wel eens, en dat is de reden waarom ik nog steeds 2003 (en XP) heb. En wat is dan je database van je adressenbestand? Dat zou dus xls[a] moeten zijn of zoiets.
  • ja dat klopt. Het is een excel-bestand met de extensie xls. En verder ben ik het helemaal met je eens: geef mij ook maar weer 2003! Nu heb ik het 'opgelost' als volgt. Van al die 214 pagina's heb ik 1 'etiket' gekopieerd naar de eerste pagina en vervolgens ben ik dat zo door gaan doen. Even wat werk maar het is dus (zij het deels handmatig) nu in ieder geval voor elkaar. Niettemin wil ik nog steeds graag horen wat er fout is gegaan. Wie weet komt iemand nog met de goede oplossing voor me voor een volgende keer. Nogmaals dank voor het meedenken.
  • ja, want zo'n ledenbestand wisselt nogal eens... zie ook je p.b.
  • Weet iemand of Office 2003 en 2007 naast elkaar kunnen draaien op één pc? De problemen met mailmerging in 2007 zijn nog niet opgelost en daarom denk ik er aan om Office 2003 te herinstalleren. Maar... ondanks alles wil ik Office 2007 niet kwijt.
  • Word ziet ieder A4-blad als één brief, ook al heb jij er 14 pasjes op staan. Op ieder pasje staat een invoegveld voor naam, voor adres etc. Je moet dan bij ieder pasje voor het eerste invoegveld (waarschijnlijk dus de naam) aangeven dat hier een nieuw record gebruikt moet worden. Ik heb een Engelse versie van Word. Dat maakt het uitleggen wat moeilijk. Bij de tap Mailings zie ik in het midden Write & Insert Fields (Schrijven en velden invoegen?) Daarboven staat bv. de knop Insert Merge Field (Samenvoegvelden Invoegen?) Rechts daarvan staat Rules (regels?) Als je daarop klikt is één van de mogelijkheden die je ziet Next Record (Volgend Record?) Klik daarop om het in te voegen. Je ziet het eigenlijk niet staan, tenzij je daarna op Alt-F9 drukt om alle codes als code weer te geven. Er staat dan {NEXT} Als je dit aan het begin van elk pasje hebt gedaan zal e.e.a werken zoals je bedoeling is.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.