Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Verbinding plotseling weg. Oorzaak?

None
7 antwoorden
  • —–

    Edit: 16/01/11
    Moderator: misschien is de locatie van dit draadje wat ongelukkig. Verplaatsen naar "Internet"….?

    —–

    Situatie:

    Win7 Pro PC (LAN) + Win7 Home Prem. laptop (WLAN) via Cisco Linksys router en Cisco kabelmodem (UPC) met de buitenwereld verbonden.
    Tot nu toe geen vreemde dingen meegemaakt met deze configuratie, maar plotseling was de verbinding foetsie (hetgeen ook in de systray zichbaar was). Op 't kabelmodem brandden echter alle LED'tjes keurig: Power, Upstream, Downstream, Internet, Link.
    Toch maar even de hele boel gereset (herstart), waarna alles weer normaal was. Toch zit me dit niet lekker, vandaar de vraag:
    Weet iemand van jullie waar ik dit moet zoeken? Modem, Router, iets anders?
    Een handige hulp hierbij zou de melding vanuit het Windows systeemlogboek kunnen zijn.
    Deze was bij beide systemen gelijk:

    [i:e306372cdb]Logboeknaam: System
    Bron: Microsoft-Windows-DNS-Client
    Datum: 30-11-10 18:39:10
    Gebeurtenis-id:1014
    Taakcategorie: Geen
    Niveau: Waarschuwing
    Trefwoorden:
    Gebruiker: NETWORK SERVICE
    Computer: Gebruiker-PC
    Beschrijving:
    In de naamomzetting voor de naam dns.msftncsi.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.[/i:e306372cdb]
  • Inmiddels heb ik even alle beschikbare registers open getrokken, omdat ik toch wat betreft de "schuldvraag" toch weer bij het 4 weken geleden vervangen modem uitkwam.

    Het betreft modems welke in september voor het eerst uitgeleverd zijn (door UPC). Men is er in deze tijd achter gekomen dat er een firmware "foutje" in zou zitten, waardoor het ding het incidenteel af laat weten en is al druk bezig met deze modems te updaten.

    Vervelend, maar 't is niet anders. Hopelijk is dit snel verholpen.
  • "Volgens zeggen" zou UPC inmiddels van al deze modems (Linksys EPC3212) de firmware zijn vervangen.
    Echter…..: vandaag viel opnieuw de verbinding weg, dit ondanks een correcte status van alle LED'jes…. :o

    Even een reset door de spanning er even af te halen en 't werkt weer, maar vervelend is het wel. Ik heb dat ding inmiddels vanaf begin november en is het de derde keer. Gemiddeld dus ca. 1x / 4 weken is het "raak". Gelukkig niet veel, maar toch….
    Verder voldoet dat ding prima.

    Iemand een idee (een UPC klantje met deze modem wellicht?) wat hier aan de hand kan zijn?
  • Ik heb een linksys 160 N staan. Ding geregistreerd op linksyssite.
    In router aangegeven dat ie automatisch updates van fabrikant moet snoepen, werkt goed.
    Suc6 Anjo
  • [quote:f6aa8a1d6e="Anjo"]Ik heb een linksys 160 N staan. Ding geregistreerd op linksyssite.
    In router aangegeven dat ie automatisch updates van fabrikant moet snoepen, werkt goed.
    Suc6 Anjo[/quote:f6aa8a1d6e]

    Het betreft hier een kabel[u:f6aa8a1d6e]modem[/u:f6aa8a1d6e] (in bruikleen van de ISP)….. :wink:
  • Ook kabelmodems kunnen toch nieuwe firmware accepteren??
    Kijk eens op Linksys site of er een nieuwe versie is
    Suc6 Anjo
  • [quote:f402446dd8="Anjo"]Ook kabelmodems kunnen toch nieuwe firmware accepteren??
    Kijk eens op Linksys site of er een nieuwe versie is
    Suc6 Anjo[/quote:f402446dd8]

    Dat ding heeft de laatste firmware; wordt geheel en al verzorgd door de ISP…. :wink:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.