Vraag & Antwoord

OS Windows

Windows 7 SP 1 foutcode 80073701

13 antwoorden
  • Bij upgrade van Windows 7 Servicepakket 1 krijg ik een foutmelding 80073701. De download gaat tot circa 34%. De probleemoplosser laten controleren en geeft aan dat de upgrade problemen opgelost zijn. Maar bij opnieuw upgraden slaat hij weer vast op 34%. Moet ik soms de beveiliging uitzetten (Ziggo) tijdens de upgrade? Wie heeft hier ook problemen mee?
  • Uit te voeren stappen voordat u Windows 7 Service Pack 1 installeert via het Microsoft Downloadcentrum Als u Windows 7 SP1 wilt installeren via de website Microsoft Downloadcentrum, moet u enkele stappen uitvoeren voor een correcte installatie van het servicepack. Het KB-artikel 2505743 bevat enkele suggesties voor een optimale installatie van Windows 7 SP1 via de website Microsoft Downloadcentrum. http://support.microsoft.com/kb/2505743/nl
  • Wel, ik heb al hun adviezen opgevolgd en bij mij is hij tot drie keer toe gestopt bij 9%.
  • dvd van win 7 in de drive . dan R van recovery repareren draaien . dan nogmaals proberen
  • Er wordt aangeraden de \medion recovery disk te laten draaien i.v.m. update problemen met Windows 7 SP1. Als ik dat doe, blijven alle instellingen/programma's ongewijzigd?
  • Bij mij is het probleem opgelost door de beveiligingsprogramma's Threadfire en Spybot tijdelijk uit te zetten. De installatie gaat in twee stappen. Eerst installeren en dan configureren. Het ging mis bij de tweede.
  • Tijdens de upgrade heb ik Ziggo's internetbeveiliging uitgezet, maar de upgrade stopte weer op 34%. Hierna Ziggo weer aangezet en laten controleren en Ziggo had 1 probleem ontdekt en verwijderd. Dus dit was ook niet de oplossing. Via Microsoft helpdesk kom ik ook niet verder, want die verwijzen naar de leverancier (Medion). Wordt je weer lekker van het kastje naar de muur gestuurd.
  • Wellicht zou je ook nog kunnen melden om welk type Medion PC of laptop het gaat. En of Windows 7 was voor-geïnstalleerd. Of dat je die zelf over Vista heen geïnstalleerd hebt. Als dat laatste het geval is, dan zou je beter SP1 kunnen slipstreamen met die Win7 DVD. Dat slipstreamen zou je kunnen doen via applicatie [url=http://www.rt7lite.com/downloads.html]RT Se7en Lite - Beta (Build 2.6.0).[/url] Zodat je deze schoon kunt installeren. Of check anders op de site van Microsoft [url=http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/learn-how-to-install-windows-7-service-pack-1-sp1]Informatie over het installeren van Windows 7 Service Pack 1 (SP1).[/url]
  • Het is een Medion Akoya P 4204D met voorgeinstalleerd Windows 7. Van september 2010.
  • Ik kan die Medion Akoya P 4204D wel vinden in de [url=http://www.medion.com/nl/electronics/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE+PC+P4204+D+/210014008?search=Akoya+P+4204D#searchResult]MedionShop.[/url] Maar niet in het [url=http://www.medion.com/nl/service/start/_zoek.php?groupID=2&groupName=PC]Medion Service Portal.[/url] Had je daar het MSN nummer al geprobeerd? Op het MoneySavingExpert.com forum in deze thread over [url=http://forums.moneysavingexpert.com/showthread.php?s=a15ba08a7320f783b06838c5e5224660&p=41535254]Windows 7 Service Pack 1[/url] legt iemand uit de betekenis van die 80073701 foutmelding. Een quote daaruit [quote:40948b211d="StumpyPumpy"]80073701 The referenced assembly could not be found - means that in all likelihood the download failed/was incomplete/corrupted or in your specific case you ran out of disk space.[/quote:40948b211d] Mijn eerste indruk is, dat die foutmelding niet Medion PC gerelateerd is. Maar voor alle zekerheid zou je op de site van [url=http://www.kieskeurig.nl/pc/medion/akoya_p4204_d/942286/]kieskeurig[/url], de ervaringen van andere Medion Akoya P 4204D bezitters kunnen vragen. Of zou je het probleem kunnen voorleggen op het Engelstalige [url=http://www.medionsupport.com/phpbb2/index.php?sid=870074c45da8785d5065b0420ea596fd]Unofficial Aldi/Medion forum.[/url] Edit: Check ook nog maar op Microsoft answers thread [url=http://social.answers.microsoft.com/Forums/en/vistawu/thread/b1513ce6-0319-4493-88b6-486ed55518a6]Error code 80073701 when downloading service pack 1 for windows 7.[/url]
  • Ik krijg dezelfde foutcode op mijn laptop met windows 7 Starter edition (acer aspire one 532h-2d), na downloaden van 34% stopt ie er mee. Het installeren ging eerst wel goed, maar na het opnieuw opstarten ging de configuratie niet goed en werd alles teruggedraaid. En nu kom ik dus niet eens aan het 100% downloaden toe van SP1. Wanneer ik in het logboek kijk zie ik staan: Status pakket KB976932 kon niet worden gewijzigd in Tijdelijk opgeslagen. Status: 0x80073701 Via deze site, http://www.pagestart.com/win7sp1steps021611.html, heb ik een aantal stappen ondernomen: Schijfopruiming, sfc /scannow, System update readiness tool, rename software distribution folder....helaas lijkt geen van deze stappen te helpen. Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen om SP1 eindelijk te installeren na tientallen pogingen?
  • Ik heb met een nieuwe Medion P5303D hetzelfde probleem. Ik doe windows update, er worden 99 updates geinstalleerd, dat gaat flekkeloos. De laatste update is SP1, de download van 300MB gaat zonder problemen, de installatie gaat ook zonder problemen, vervolgens herstart de PC en dan krijg ik bij configureren van SP1 bij 10% de mededeling: [b:5c50832e84]fout bij configureren Service Pack. Wijzigingen ongedaan maken. Schakel de computer niet uit. [/b:5c50832e84][color=red:5c50832e84][b:5c50832e84]De foutcode is 0x80070003.[/b:5c50832e84][/color:5c50832e84] na het terugzetten en een herstart van de PC komt het bericht: De installatie is mislukt (dat is SP1) [b:5c50832e84]Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden[/b:5c50832e84]. Het P5xxxD serie en nog andere series staat nog niet op de Medion support site. Met MSN nummer kom je er in en krijg je updates te zien, echter niet relevant voor deze recente PC's. Het probleem is bij MEDION gemeld. Je krijgt allerlei niet ter zake doende tips, zoals alles opnieuw installeren en een voor de hand liggende lijst met akties. Ik heb [b:5c50832e84]de CBS bestanden [/b:5c50832e84]in de CBS.log op [b:5c50832e84]c:\windows\log\cbs\cbs.log [/b:5c50832e84]bekeken en [color=red:5c50832e84]daarin zie je wat er misgaat[/color:5c50832e84]. Ik denk dat het wel een leveranciers gerelateerd probleem is, echter niet elke leverancier heeft dit probleem. Ik heb de upgrade op verschillende manieren geprobeerd met windows update, ook met de hotfix om de windows update te controleren. Die geeft trouwens geen enkele reactie en is goed geinstalleerd. Het probleem wordt niet opgelost. Ik heb ook de hele SP1 gedownload, zo'n 800-900MB pakket, de controle met de hotfix uitgevoerd en hetzelfde probleem treedt weer op. Dit heeft te maken met de fout die ik gemeld heb ik topic: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/posting.php?mode=reply&t=212673
  • en net al ik bij ander topic gemeld heb het is een medio probleem, dus ook gewoon contact opnemen met medion en je niet laten afschepen. Er zijn al meldingen op het internet te vinden dat de helpdesk van medion zegt dat medion sp1 niet ondersteunt, dat is natuurlijk de grootste onzin die je maar kan bedenken. Misschien iets voor computertotaal om het probleem op te pakken

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.