Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

IE9 update - WAARSCHUWING

wilsis
8 antwoorden
  • Ik heb op al mij computers (2 laptops en een desktop) IE9 geinstalleerd. De update verloopt op de laptops moeizaam (moeten 2 of 3 keer opnieuw opstarten na:

    [b:442852a77b]Configureren - Stap 3 of 3 0% voltooid
    Schakel de computer niet uit![/b:442852a77b]

    De laptops schakelden hierbij één of twee keer zelf uit en voltooiden de configuratie uiteindelijk wel. De desktop geeft een groot probleem. Deze blijft opnieuw opstarten. Een eindeloze lus :evil:

    Opstarten in de save-mode lukt ook niet. Op het moment dat de interface moet worden geladen start de machine weer opnieuw op. Een systeem herstel zit er daardoor ook niet meer in. :evil:

    De desktop is ook in gebruik als printer/file en TV-server, die ben ik dus allemaal kwijt.

    Denk dus goed na voordat je IE9 wilt installeren! :x

    Wie weet er ondertussen een oplossing om mijn desktop weer aan de praat te krijgen. :roll:

    Alle computers draaien op vista home premium, de windows-partitie van de desktop is redelijk vol (voor de update ca 6 gb vrij)

    WIE HELPT ??
  • [quote:0a6f3eeea5="wilsis"]IE9 (..) vista home premium [/quote:0a6f3eeea5] En al die PC's hebben ook Service Pack 2. Check verder op de site van Microsoft deze hyperlink http://support.microsoft.com/ph/807/nl
  • Op alle computers waren alle updates en servicepack geïnstalleerd.

    Je link is leuk, maar ik kom op geen mogelijkheid in mijn computer. Zie wel dat de update geen probleem zou mogen opleveren, maar praktijk is helaas anders.

    Heeft iemand een idee om in elk geval in een save-mode oid te kunnen komen zodat ik een systeem herstel uit kan voeren?
  • Je zou inderdaad in Windows veilige modus een herstelpunt kunnen terugzetten. Enig uitleg hierover is te vinden in deze hyperlink van Vista info http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/een_voorspoedig_herstel.html Dat staat bij Stap 7
    [quote:836edd38bc]Als het helemaal mis is gegaan op uw computer is het handig om te weten dat u Systeemherstel ook op kunt starten vanaf een opdrachtprompt, door rstrui.exe te typen en op Enter te drukken. Dat kan van pas komen als u alleen nog kunt opstarten in de Veilige modus van Vista. [/quote:836edd38bc]
  • En dan de vraag, hoe krijg ik die machine zover dat die opdrachtprompt in beeld komt. Ik had het al geprobeerd, maar zelfs de meest basale savemode (dus opdrachtprompt) eindigt in een restart.

    Is er wellicht een recovery cd/dvd te vinden waarvan ik eventueel kan boten?
    Een windows-schijf werd natuurlijk niet meegeleverd (windows voorgeinstalleerd).

    Het destijds geïnstalleerde recovery-programma werkt overigens ook niet De machine reboot telkens zodra dat wordt opgestart. De complete installatie terugzetten lukt daardoor zelfs niet.

    Ik heb overigens overal backups van. Het zal een paar dagen om de computer weer te installeren (dat ding wordt overal voor gebruikt). Ik wil dat dus liever voorkomen, de computer liep immers nog prima.

    [b:18d0594cf9]Maar eerst en vooral, hoe krijg ik toegang tot de computer![/b:18d0594cf9]

    Update procedure van Microsoft Sucks.
  • Om wat voor een merk/type laptops gaat het? Wellicht is er op de site van de laptop iets over te vinden. Zie verder deze info op de site van Microsoft over Startup Repair
    http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Startup-Repair-frequently-asked-questions
  • De laptops (samsung/Targa) geven geen probleem. De desktop die problemen geeft is ooit door Alternate in elkaar gezet en geïnstalleerd. Er zit een recovery partitie op Er is ook een recovery CD bijgeleverd, maar die blijkt niet bootable. (staat er overigens ook op. De recovery moet vanuit het bootmenu van de PC gestart worden. Daar zit nu net het probleem.

    Een van de laptops kan wel cd's branden, misschien kan ik via die weg een bootable cd maken waarmee ik weer iets met de desktop kan?
  • Dan heb ik de problemen van de laptops en je desktop door elkaar gehaald. Want het is namelijk ook niet gebruikelijk, dat de laptops uitschakelen tijdens het installeren van Internet Explorer 9. Of had je de voedingsadapters niet gebruikt?

    Had je op die desktop Vista - Advanced Boot Options al geprobeerd. Daar selecteer je dan "Disable Automatic Restart on System Failure" zodat je wellicht een blauw scherm te zien krijgt met een BSOD. Check daarover op de site van Microsoft Artikel ID: 958233 http://support.microsoft.com/kb/958233

    [quote:f561284a00="wilsis"]De desktop die problemen geeft is ooit door Alternate in elkaar gezet en geïnstalleerd. Er zit een recovery partitie op [/quote:f561284a00] Een recovery partitie vind je doorgaans toch alleen op merk PC's. Terwijl je bij PC's die je laat samenstellen, je doorgaans alleen een OEM Windows DVD kunt meebestellen.
    [quote:f561284a00="wilsis"]Er is ook een recovery CD bijgeleverd, maar die blijkt niet bootable. [/quote:f561284a00] Wellicht ontbreekt de bootable CD.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.