Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

MSWord2003 vraagt bij start om sluiten van Dialoogvensters

Anoniem
None
6 antwoorden
  • Sinds kort krijg ik bij het dubbelklikken op een ".doc" bestand om dat door MS Word2003 te laten openen, de Foutmelding: "De opdracht is niet beschikbaar omdat er een Dialoogvenster open staat. Klik op OK en sluit alle dialoogvensters om door te gaan".
    WORD wordt dus wel opgestart, maar toont een leeg scherm met bovengenoemde foutmelding.
    Klik ik vervolgens op OK of op het rode kruisje van de melding, dan verdwijnt die en opent het gevraagde document gewoon, en werkt alles verder weer normaal.
    Ik heb Office2003 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, inclusief SP3: dat had geen effect…
    Toen ben ik met Systeemherstel een paar dagen teruggegaan. Dat loste het probleem op!
    Toevallig moest ik kort daarna m'n Norton Internet Security abonnement verlengen en jawel het probleem was weer terug…
    Ik heb toen MS Support.dot geïnstalleerd en m.b.v. de Utility daarvan alle gegeven mogelijkheden geprobeerd (registersleutel 'Data' van Word verwijderen, etc.)
    Maar ook dat had geen effect…
    Graag een suggestie om dit hinderlijke gedoe kwijt te raken!
    PS Ik had de vraag (minder uitvoerig) ook al bij 'Software anders' gesteld, maar daar krijg ik geen enkele reaktie op. Vandaar dat ik het hier nog eens probeer…
  • [quote:120cc37587="dias"]"De opdracht is niet beschikbaar omdat er een Dialoogvenster open staat. [/quote:120cc37587]Googlen op het foutbericht geeft een KB artikel met de link naar Norton…..

    http://support.microsoft.com/kb/891986/nl
  • @Rosturp
    Hartelijk dank voor de hint!
    Ik moet volgens MS het bestand OfficeAV.dll renamen naar OfficeAV.old
    Dat lukt me echter niet omdat daarvoor Administrator rights vereist zijn. Maar… ik ben de enige gebruiker en volgens 'GebruikersAccounts' tevens de Administrator.
    Het lukt ook niet de rechten van het bestand te wijzigen. Kortom ik zie geen kans tot hernoemen.
    Heeft u misschien ook daar nog een oplossing voor?
    Bij voorbaat alvast mijn hartelijke dank!
  • [quote:5fc35d2db3="dias"]Dat lukt me echter niet omdat daarvoor Administrator rights vereist zijn. Maar… ik ben de enige gebruiker en volgens 'GebruikersAccounts' tevens de Administrator.[/quote:5fc35d2db3]Windows versie?

    Misschien omdat Norton nog actief is, dus die eerst deactiveren.
    Anders lukt het misschien vanuit "Veilige Modus".
    Voor Windows XP is dit bij het opstarten op de toets F8 tokkelen.
  • @Rosturp
    Inderdaad lukte het re-namen in Veilige Modus!
    En daarmee ben ik die vervelende foutmelding nu kwijt!
    Nogmaals hartelijk dank voor uw snelle, maar vooral doeltreffende hints!
    Dias
  • [quote:3062f28a96="dias"]En daarmee ben ik die vervelende foutmelding nu kwijt![/quote:3062f28a96]Mooi :D
    Bedankt voor het melden.

    Ik heb nog in de FAQ van Norton.com gezocht, maar geen hit op dat bestand.
    Misschien dat je er zelf een e-mail aan waagt….

    Eventueel dat een handeling uit het volgende MS KB iets oplevert.
    http://support.microsoft.com/kb/329820

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.