Vraag & Antwoord

OS Windows

exchange 2003 forward email naar exchange 2007 werkt niet

4 antwoorden
  • Heb een emailadres wat ik wil forwarden naar een extern emailadres. Heb in Windows 2003 alles naar mijn mening goed ingesteld. Heb eerst een contact aangemaakt met daaraan gekoppeld met externe emailadres (SMTP). Vervolgens ga ik naar de useraccount naar en bij delivery-options kies ik het bewuste contact dat ik onder de naam heb aangemaakt waar het externe (SMTP) emailadres in staat. Als ik vanuit het oorspronkele domain (Exchange 2003) een mail stuur naar het emailadres wat geforward wordt krijg ik de melding: [i:1e317efa27]Your message did not reach some or all of the intended recipients. Subject: test Sent: 08-04-2012 16:55 The following recipient(s) cannot be reached: esther van den outenaar on 08-04-2012 16:55 There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator. <mail.euroclinics.nl #5.5.0 smtp;550 no mailbox by that name is currently available>[/i:1e317efa27] Bij de Exchange 2007 server krijg ik ook een melding: Diagnostische gegevens voor beheerders: Bronserver: dc-exch.dcgroep.local IMCEAEX-_O=DC-GROEP_OU=EXCHANGE+20ADMINISTRATIVE+20GROUP+20+28FYDIBOHF23SPDLT+29_CN=RECIPIENTS_CN=EsthervandenOutenaar@dcgrxxx.local #550 5.1.1 RESOLVER.ADR.ExRecipNotFound; not found ## xxx (even vervangen vanwege bedrijfsnaam). Weet iemand en oplossing???
  • Het ligt nogal voor de hand dat het probleem zit in de 2007 omgeving. Je mail komt immers aan, maar kan door de Exchange 2007 niet worden geresolved: hij kan het adres niet vinden. Nou is het om te beginnen al lastig om dit soort gecompliceerde omgevingen te troubleshooten, maar met maar een handvol gegevens en zonder de mogelijkheid om de omgeving diepgaand te bestuderen is daar echt helemaal geen kans op. Je gebruikt een .local dus ze zitten beide in je eigen netwerk, naar ik aanneem een testomgeving. Lukt andersom wel? Bestaat het emailadres wel? Komen andere adressen wel aan? Er zijn zoveel vragen die je zou moeten uitsluiten, en waarop je eerst antwoord zou moeten geven...
  • Nee, het is geen testomgeving en het zijn twee totaal gescheiden omgevingen. Als die zegt dat die naar dcgroep.local stuurt dan is dat wel het domein maar niet de extensie uiteraard van het emaladres (dit moet zijn dc-groep.com). Als ik van haar 2003 mail naar de 2007 omgeving iets stuur dan komt die inderdaad ook niet aan: [i:a35b010850]Your message did not reach some or all of the intended recipients. Subject: t Sent: 09-04-2012 11:31 The following recipient(s) cannot be reached: esther van den outenaar on 09-04-2012 11:31 The e-mail account does not exist at the organization this message was sent to. Check the e-mail address, or contact the recipient directly to find out the correct address. <mail.euroclinics.nl #5.1.1>[/i:a35b010850] Geeft dat wat duidelijkheid?
  • Welke server is 'mail.euroclinics.nl' en waarom is deze niet vanaf het Internet te bereiken op poort 25? Verder zie ik door middel van een nslookup dat mail naar de domeinnaam 'dc-groep.com' wordt afgeleverd op 'mx1.nines.nl'. Als ik daar naartoe telnet op poort 25, krijg ik geen standaard header van een Exchange server te zien... Welke server is dat? Weet je zeker dat het e-mailadres waar je mail naartoe stuurt daar ook wel bestaat?

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.