Vraag & Antwoord

OS Windows

Functie 'Backup and Restore' reageert niet

10 antwoorden
  • Gebruikte Acronis voor het maken van een image. Beviel niet. Gedeïnstalleerd. Wilde vervolgens in Windows 7 SP1 gebruik maken van de functie Backup and Restore. Maar als ik daarop klik in het Control Panel gebeurt er helemaal niets. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Alvast bedankt, Leol
  • ik gebruik wel acronis . als ik een backup wil maken configuratiescherm> back up maken terug zetten . dan opent acronis . dus haal alles even weg uit het register van acronis
  • Jawel, maar ik wil geen Acronis meer, heb die dus ook gedeïnstalleerd. Maar nu werkt mijn 'gewone' restore en backup functie in Windows helemaal niet meer.
  • Welk Acronis product heb je gebruikt? Acronis True Image? Welke editie? 2013, 2012, 2011, 2010? De 2010 editie was voor zover ik weet nog 'veilig' (en daarvan Update 3, build 7160, de meest bijgewerkte versie), maar in verband met de 2011 en 2012 edities zijn vele problemen beschreven. Het Acronis forum staat er vol van. Of de 2013 editie vergelijkbaar is met de 2012 editie en even problematisch is, dat weet ik nog niet. Een probleem dat in ieder geval geldt voor de Acronis True Image 2012 editie, en als ik me niet vergis tevens voor de 2011 editie, dat is dat die eigen drivers installeert die tot allerlei problemen kunnen leiden, en dat die driver-installatie niet ongedaan gemaakt wordt na het verwijderen van het programma. [url=http://tweakers.net/meuktracker/29109/acronis-true-image-home-2013-build-5551.html?showReaction=5759043#r_5759043]Onlangs op Tweakers.net[/url] werd daar nog naar verwezen, en ook [url=http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=316447]eerder dit jaar op Wilders Security Forums[/url]. Het herstellen van wat de Acronis True Image 2012 editie met de drivers doet, dat is knap ingewikkeld en potentieel riskant, zoals op Wilders Security Forums wordt aangegeven. Lees je beslist goed in als je dat zou overwegen. Heb je Windows 7 Backup and Restore ooit uitgeprobeerd voordat je Acronis installeerde? Werkte het toen nog wel correct? En heb je Windows 7 Backup and Restore uitgeprobeerd toen het Acronis product nog aanwezig was? Zou Windows 7 Backup and Restore in dat laatste geval [b:5a905234cd][i:5a905234cd]wel[/i:5a905234cd][/b:5a905234cd] hebben gewerkt, dan zou het te overwegen zijn om Acronis terug te zetten en te zien of Windows 7 Backup and Restore dan mogelijk weer wel werkt. Geen garanties, echter. Heb je met behulp van Windows 7 [b:5a905234cd][i:5a905234cd]voor[/i:5a905234cd][/b:5a905234cd] het installeren van het Acronis product een [b:5a905234cd]Windows Systeemkopie[/b:5a905234cd] gemaakt, dan zou je die kunnen gebruiken om je systeem te herstellen naar de toestand van dat moment. [url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/What-is-a-system-image[/url] [url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Back-up-your-programs-system-settings-and-files[/url] Heb je zo'n systeemkopie beschikbaar, dan kun je die bij een defecte herstelfunctie toch benutten, via herstel met behulp van een [b:5a905234cd]Windows-installatieschijf[/b:5a905234cd] of een [b:5a905234cd]systeemherstelschijf[/b:5a905234cd]. (Of misschien via de Geavanceerde opstartopties, als dat nog functioneert). Zie daarvoor: [url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Restore-your-computer-from-a-system-image-backup[/url] Heb je die mogelijkheid niet, wanneer je eerder geen Windows Systeemkopie hebt gemaakt, dan bestaat er misschien nog een kansje dat je de Windows 7 functies kunt herstellen door middel van [b:5a905234cd]System File Checker[/b:5a905234cd] / Controle systeembestanden ([b:5a905234cd]sfc /scannow[/b:5a905234cd]). Ik heb echter geen idee of dat een niet functionerende Windows Backup and Restore kan repareren. Zie hierover: [url]http://support.microsoft.com/kb/929833/nl[/url] [url]http://support.microsoft.com/kb/929833/en[/url] Succes.
  • Stupendous Man, zeer bedankt voor je uitvoerige feedback. Ik ga er vandaag mee aan de slag. Ik heb inderdaad Acronis 2012, build 5545. Heb die intussen uit arremoede weer terug gezet. Nu reageert Backup and Restore vanuit het configuratiescherm wel, maar ... komt dan automatisch weer terecht bij Acronis True Image. Dus dat schiet niet op. Jammergenoeg heb ik nog nooit een Windows Systeemkopie gemaakt met behulp van Windows 7. Het enige dat overblijft denk ik is te kijken of ik via sfc/scannow de zaak kan herstellen (maar moet ik dan eerst Acronis weer deïnstalleren?) of anders zuchtend leren leven met Acronis. met vriendelijke groet, Leo
  • Hai Leo, Dat Backup and Restore na het terugzetten van Acronis True Image 2012 weer reageert, tsja, dat doet sterk vermoeden dat Acronis True Image daarin een factor is. En dat Acronis True Image blijkbaar Backup and Restore 'overneemt', dat is wel erg vuil, zeg. Ik kan me immers prima voorstellen dat iemand beide systemen naast elkaar wil kunnen gebruiken. Jammer dat je geen Windows Systeemkopie beschikbaar hebt. Veel gebruikers niet, en het is dan een harde les wanneer blijkt dat je zo'n Systeemkopie op een gegeven moment eigenlijk goed zou kunnen gebruiken. Maar (niet) gedane zaken nemen geen keer, of zoals dat in het Engels zo mooi heet, it's no use crying over spilt milk. De eerder genoemde System File Checker (sfc /scannow) is ook toe te passen wanneer Acronis True Image geïnstalleerd is. Zou het je de controle over Backup and Restore kunnen teruggeven, dan zou dat prachtig zijn. Het is beslist het proberen waard, maar ik heb echter geen enkel idee of het kans van slagen heeft. Krijg je het probleem niet opgelost, dan hoop ik dat je toch aan Acronis True Image 2012 zult weten te wennen. [u:ccafa71ceb][b:ccafa71ceb]Of[/b:ccafa71ceb][/u:ccafa71ceb] dat iemand anders een oplossing kent om de controle over Backup and Restore terug te krijgen ...
  • Staat "Windows backup" bij de services toevallig niet uitgeschakeld? Klik op Start en tik in het invulvak daar direct boven: services.msc en geef Enter. Scrol in het overzicht helemaal naar beneden en kijk daar bij de Windows onderdelen.
  • Stupendous Man en Gercornieuw: Heb de system filechecker geprobeerd, maar zonder resultaat Heb bij Services > Backup de status veranderd van niets in 'started' en de start up van 'manual' in 'automatic'. Maar ook dat leverde niets op. Wel staat in het ControlPanel > Restore and Backup nu in de linkerkolom de mogelijkheid om van Acronis backup terug te gaan naar Windows Back-up (weet niet of er dat voor die tijd ook al stond). Dus ik dacht: aha, gefikst. Maar nee, ook als ik daarop druk verandert er helemaal niets. Kortom, het wordt toch leven met Acronis vrees ik. In ieder geval heel hartelijk bedankt voor de hulp. Met vriendelijke groet, Leo
  • Windows Backup service hoeft wellicht niet op Automatic te staan, Manual lijkt me voldoende. De service wordt dan gestart zodra je Backup and Restore gebruikt. Maar hoe dan ook vrees ik dat het aanpassen van de service onvoldoende is. Ik heb inmiddels op het Acronis forum gezocht met de keywords [i:179d96fd96]Windows 7 Backup and Restore[/i:179d96fd96] en gezien dat je daarmee véél threads met problemen in verband met Acronis True Image 2011 en 2012 vindt. Het probleem is of was onder meer gerelateerd aan de integratie van Acronis True Image 2011 en 2012 in Windows. Het aanpassen van de Windows Backup service zou het probleem niet oplossen, zo werd aangegeven. Met de mogelijkheid om via Control Panel, Restore and Backup, van Acronis Backup terug te gaan naar Windows Backup, zit je mogelijk wel in de buurt van een oplossing. Mogelijk moet je die handeling verrichten vanuit het Acronis True Image programma, zie hieronder, onder 1. Ik heb een aantal mogelijke oplossingen gevonden: 1. Het uitschakelen van de integratie van Acronis True Image in Windows via het ATI-programma. Dat is de standaardmethode, en wordt hier uitgelegd: [url]http://kb.acronis.com/content/26912[/url] 2. Werkt dat niet, dan zou de in hetzelfde artikel aangeboden Solution (fix) toegepast kunnen worden, maar, 3. Er is ook een recentere build van Acronis True Image Home 2012 beschikbaar, build 7133. Zie: [url]http://www.acronis.nl/support/updates/[/url] [url]http://www.acronis.nl/support/updates/changes.html?p=12634[/url] Van een latere build van editie 2011 werd aangegeven dat die het betreffende probleem oploste, wellicht geldt hetzelfde voor de recentere builds van editie 2012. Zou het probleem niet opgelost zijn met de bovenstaande oplossingen 1 (2) of 3, dan bestaat nog de volgende mogelijkheid: 4. Op het Acronis forum wordt een aanpassing in het register voorgesteld die het probleem zou moeten oplossen voor editie 2011, maar mogelijk is het ook van toepassing op editie 2012: [url]http://forum.acronis.com/forum/14782#comment-58539[/url] En/of mogelijk dit: 5. [url]http://forum.acronis.com/forum/26804#comment-83306[/url] Ik hoop dat simpelweg handeling 1, of het updaten naar de nieuwste build (zie 3) het probleem voor je kan oplossen. Lukt dat, dan is het [b:179d96fd96][i:179d96fd96]daarna[/i:179d96fd96][/b:179d96fd96] misschien wel 'veilig' om Acronis True Image te verwijderen. Ik durf dat echter niet te garanderen. Maar je kunt 'm dan ook laten staan en negeren. Of toch nog gaan gebruiken, als je dat mocht willen. Succes.
  • Aha! Tóch een leven zonder Acronis! Met oplossing 2 ben ik weer helemaal terug bij de Windows Back-up! Supendous Man, zeer bedankt!! hartelijke groet, Leo

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.