Vraag & Antwoord

OS Windows

Geen verbinding met Windows service

Anoniem
gertcornieuw
13 antwoorden
  • Sinds gisteren krijg ik bij het opstarten van Windows deze melding:

    [img:c5aae947d6]http://i77.photobucket.com/albums/j55/robbogers/Windowsservice.jpg[/img:c5aae947d6]

    Hoe kom ik er aan en nog belangrijker, hoe kom ik er af.

    Graag hulp.

    Rob Bogers
  • De group policy client service werkt niet.

    Laten we eerst eens kijken of de service disabled is:

    - Ga naar het configuratie scherm. start daar systeembeheer.
    - In systeembeheer klik je met je rechtermuisknop op computerbeheer, en kies je: "als administrator uitvoeren" .

    - In computerbeheer zie je links een kolom, onderaan staat "Services en toepassingen". Als je daarop klikt zie je in het venster ernaast andere "services" verschijnen.
    - Dubbelklik cervices.

    - zoek in de lijst naar "group policy client"
    Nu willen we twee dingen weten:
    1: Status van de service
    2: Opstart type

    In een standaard situatie dienen deze op (1) automatisch, en (2) gestart te staan, maar waarschijnlijk staat bij jou de status van de service op gestopt.

    Schrijf in een antwoord de status van 1 en 2.

    Je kan ook even kijken of je de service kan starten, door middel van de knop "starten" Schrijf het resultaat daarvan in je antwoord.

    nu de tweede stap kijken waarom hij niet gestart is:
    - in de kolom links, klik op het pijltje naast systeemwerkset, zodat o.a. logboeken zichtbaar wordt.
    - Klik op het pijltje naast logboeken
    - klik op het pijltje naast "windows logboeken"
    - Klik op "systeem"

    Nu zie je de systeem log van je computer.

    - In de kolom rechts, zie je acties, met daarin "Huidig logboek filteren…", klik daarop.

    - In het venster dat verschijnt:
    - Bij geregistreerd: Afgelopen 7 dagen
    - Bij niveau: vink je alle vijf aan.
    - Bij bronnen van gebeurtenis: zoek je naar "group policy client"en vink je deze aan
    - Klik op ok.

    Kijk in de lijst of je kan zien waarom hij niet gestart wordt.

    Het makkelijkste voor mij is als jij deze lijst even opslaat, en het bestandje naar mij mailt:

    - klik in de rechter kolom op "Bestand met gefilterd logboek opslaan als…"
    - Er verschijnt nu een opslaan als venster, geef een naam op, en sla het bestand op.
    - Bij weergave informatie: Klik op weergave informatie voor deze talen, en kies nederlands.

    Mail het even naar mij toe, ik je een pb gestuurd met mijn email adres.
  • Nu heb ik deze meldingen in het gebeurtenissenlogboek (kritiek, fout, waarschuwing) gezien en wil er eigenlijk wel vanaf. Door op het rode kruis te klikken (rechts) helpt niet want je haalt tijdelijk de vermeldingen weg, bij het opnieuw openen zijn ze weer terug. Is er een manier om weer met een schone lei te beginnen, zonder windows weer opnieuw te installeren.

    Rob
  • Heeft echt niemand een idee???

    Rob
  • tja, wat ons allen bezig houdt is wat je deed in reactie op de uitgebreide post-met-vriendelijk-hup-aanbod van marc h……
  • Nou ik heb precies gedaan wat Marc aangaf maar dat bood geen soelaas. Wat mij nu bezig houdt is hoe ik van die meldingen afkom.

    Ik weet nu wel waarom die kritieke melding komt. Elke keer als ik een backup terug zet met Acronis true image schijnt na het terugzetten en het opnieuw opstarten dit niet helemaal op de juiste manier te geschieden. Windows wordt schijnbaar geforceerd gestopt en dan krijg ik die kritieke meldingen en dus op een gegeven moment die Windows service waarschuwing.

    Ik had gehoopt dat ik nog wat van Marc zou horen maar dat is dus helaas om wat voor omstandigheden dan ook, niet gebeurd.

    Rob
  • nou ja, je keek in de logboeken en ergerde je, maar wat je deed met het hele verhaal van marc h is wel zeer beperkt…. wellicht dat ie daarom ook niet reageert……??
  • Tja Derk, dit wordt wel moeilijk voor mij. Neem mij niet kwalijk dat ik onze mailwisseling (tussen Marc en mij) niet woordelijk kan terughalen. Ik heb uitgevoerd wat Marc vroeg, allereerst heb ik de logboekfile opgeslagen en in een privemail naar hem gestuurd en ik heb bijvoorbeeld op zijn aanraden een backup terug gezet en ook daar was die melding te zien (kritiek) en die melding trad precies op nadat de PC was afgesloten na het terugzetten van de backup. Dus op een of andere manier sluit de PC niet goed af na het terugplaatsen van een Backup.

    Ik heb Marc daarop gevraagd hoe hij met Acronis een backup terug plaatste en dat deed hij met een [Live Boot CD] en ik had alleen de mogelijkheid van de recuedisk van Acronis, die ik zelf had aangemaakt vanuit het programma. Daarop heb ik de lsatete versie aangeschaft van Acronis True Image om te zien of ik daar ook een Live Boot CD bij zou krijgen maar dat was niet het geval.

    Ik heb toen ik het forum van Acronis gevraagd waarom er bij het pakket geen Live Boot CD was geleverd en dat scheen niet zo te zijn. Toen heb ik Marc nog een maltje gestuurd wat ik nog verder kon doen en heb (omdat het inmiddels weekend was) aangeboden dat ik tot maandag jl zou wachten op zijn antwoord, hoe nu verder te gaan…

    Ik kreeg nog een mailtje van Marc, dat hij ook geen antwoord had of woorden van gelijke strekking. Tja dan weet ik het ook niet. Ik ben met die materie niet zo bekend, dus stel ik de vraag opnieuw want ik ben er nog steeds niet uit.
  • Nog even een toevoeging. feit is wel dat hij mijn eerste oproep beantwoordde met een mailtje verstuurd vanaf zijn mobiel en dat hij de file niet kon inzien waar hij op dat moment was. Ik heb toen aangeboden (zoals ik al aangaf) om eergisteren verder te gaan met de materie en zijn weekend niet wilde verstoren verder. Dat was het eigenlijk.

    Rob
  • ok, ik begrijp nu dat je het nodige toch hebt gedaan met marc h, en dat je posts dus zijn uitgevallen zoals ze er staan.
    voor je probleem zelf heb ik geen oplossing, anders dan wat ik zelf zou doen: nog maar eens een backup terug zetten, wellicht een nog eerdere.
  • Dan krijg ik hetzelfde probleem, dat heb ik al geprobeerd. Ik krijg dan weliswaar niet die Windowws melding in het scherm maar wel die kritieke waarschuwingen na het terugplaatsen van elke backup op de minuut nauwkeurig. Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad.

    Rob
  • Heb je hier wat aan?

    http://blogs.msdn.com/b/moiqubal/archive/2012/03/04/how-to-fix-quot-the-group-policy-client-service-failed-the-logon-access-denied-quot-error.aspx

    Vr.gr.
  • Hartelijk dank voor de reactie maar de link verwijst niet naar mijn probleem. Ik heb geen probleem om aan te loggen.

    Groetjes Rob

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.