Vraag & Antwoord

OS Windows

Fout in Explorer: SHELL32.dll

6 antwoorden
  • Als ik in de verkenner bepaalde programma's tracht te openen krijg ik de volgende foutmelding: "Dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten." Als ik op details klik, volgt: Explorer heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in module SHELL.DLL op 017f:7fcb1946. Registers: EAX=0000cd33 CS=017f EIP=7fcb1946 EFLGS=000010206 EBX=023c790c SS=0187 ESP=0338e3fc KBP=0338e410 ECX=0000cd00 DS=0187 ESI=7fcb1930 FS=6207 EDX=023dld7d ES=0187 EDI=023c504c GS=0000 Bytes in CS: EIP: 66 8b 0a 66 85 c9 75 fl c2 04 00 ff 74 24 04 ff Stackdump: 71718dbe 023df4b0 0000004b 023dbba0 80004005 0338e424 7171a4d6 00000054 023df4b0 00000000 0338e444 7171a528 023e2d08 023e12d4 00000054 00000000 Dit probleem doet zich voor als ik diverse mappen, zoals o.a. "Program Files" wil openen in de verkenner. Andere mappen zoals Excel, works, of ook CD-inhoud geven geen problemen. Tot slot, klik ik in de foutmelding op "Sluiten" i.p.v. details, dan krijg ik een nieuwe melding: "Er is een fout opgetreden in Internet Explorer. Internet Explorer wordt nu afgesloten. Als er zich problemen blijven voordoen moet U de computer opnieuw opstarten." Opnieuw opstarten geeft echter geen verandering.
  • http://www.msdcomputer.com/iexplore%20shell32%20crash.htm ??
  • "Use Customs Search" komt niet voor in deze registry key. Zie enkel "Use form suggest" en "Use_DlgBox_colors".
  • Als ik IE start heb ik ook geen error message. Het probleem doet zich voor in Explorer (verkenner).
  • Probeer het volgende eens: Ga naar Start/uitvoeren, en type Regedit Ga naar de volgende twee sleutels: HKEY_USERS.DefaultSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionexplorerStreamMRU en HKEY_USERS.DefaultSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerStreams Klik op het mapje StreamMRU om het te markeren. Wis vervolgens in het RECHTERvenster ALLE entries. Hetzelfde doe je bij de map Streams in de tweede registersleutel. Dat lost het probleem meestal op. Succes, Ton
  • Ton bedankt, probleem lijkt opgelost. Zal het later nogmaals testen.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.