Vraag & Antwoord

OS Windows

WinXPprof start langzaam door NortonAV2002

8 antwoorden
  • Na het opstarten van het systeem wordt in de taakbalk bij Norton Anti Virus 2002 aangegeven dat Auto-Protect niet actief is. Na ongeveer 1 minuut begint de diskettedrive te "ratelen" en na een tijdje is het systeem compleet opgestart. Ik heb Norton AV2002 opnieuw geinstalleerd echter zonder resultaat. Ik heb Bootvis uitgevoerd ook zonder resultaat. Ik heb WinXP SP1 geinstalleerd ook zonder resultaat. Heeft iemand een idee om de opstarttijd te bekorten?
  • start-uitvoeren-msconfig-opstraten dan naar deze site gaan en je weet wat je uit kunt vinken. http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist_a.htm Hierin staat exact geschreven wat je wel aan of uit moet laten, het heeft bij mij wel geholpen. De computer starte weer ouderwets snel op.
  • Defragmentatie en schijfopruiming willen ook wel eens helpen.
  • Dank voor bovenstaande reacties! De tips heb ik uitgevoerd echter zonder resultaat. Iemand nog andere suggesties????????????????
  • Deinstalleer Norton AV2002 en kijk dan of als hij nog steeds zo langzaam opstart. Ik heb NAV2002 geinstalleerd op W2k Prof en XP Prof en nooit de problemen gehad die jij noemt, wel dat NAV het niet meer deed na een update via LiveUpdate maar dat lag aan de update en na een herinstallatie deed ie het weer. Is je NAV2002 wel up-to-date? Lees [url=http://service4.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2000092114162106?OpenDocument&src=hot&prod=Norton%20AntiVirus&ver=2002%20for%20Windows%202000/NT/Me/98/XP&stg=2&base=http://www.symantec.com/techsupp/nav/&next=nav_2002_search_solve_error.html&sone=nav_2002_tasks.html&tpre=][b:b21d5e0d6e]dit[/b:b21d5e0d6e][/url] even.
  • Bovenstaande tips uitgevoerd echter zonder resultaat. Via de website van Symantec de vraag voorgelegd aan een technisch medewerker. Zodra ik hiervan bericht krijg meld ik dit in dit forum.
  • als je norton verwijderd,via software of uninstall,blijft er veel achter van norton,verwijder ook live update en livereg onder software ga dan naar de map programfiles en verwijder de map norton en symantec, duik het register in en verwijder de sleutel van symantec[2x]onder current user en localmachine en sluit het register, installeer norton opnieuw maar kies voor aangepaste installatie[custom] geloof ik en vink live update uit,na installatie [geen update uitvoeren],maar naar de symantec site gaan en download daar de recenste uitvoering van live update,installeer het en het werkt weer perfect. sukses...vedion.
  • Zoals beloofd de reactie van Symantec Nederland: Er is een programma-update uitgebracht voor NAV om dit probleem te verhelpen. Voer om de update te installeren LiveUpdate uit, download de update en start de computer opnieuw op als dit aangegeven wordt. Volg de instructies hieronder als het probleem niet verholpen werd door de NAV programma-update. Er zijn meerdere oorzaken voor dit probleem en daarom zijn er ook meerdere oplossingen. Dit probleem kan veroorzaakt worden door een conflict bij het opstarten tussen NAV Auto-Protect en een andere service die geladen wordt, waardoor de Auto-Protect-service niet geladen wordt. Dit probleem kan ook voorkomen als de NAV Auto-Protectservice niet ingeschakeld is of geconfigureerd is om handmatig in plaats van automatisch gestart te worden. We hebben ook gevallen waargenomen waarbij het probleem veroorzaakt werd door een conflict tussen de Auto-Protectservice en een AOL-netwerkadapter. Volg de instructies in iedere sectie in de aangegeven volgorde om dit probleem te verhelpen. In sommige gevallen werd dit probleem verholpen door de optie om Auto-Protect op te starten bij het starten van Windows uit te schakelen, dan de computer opnieuw op te starten, dan de optie weer in te schakelen en dan de computer nogmaals opnieuw op te starten. De Auto-Protect-optie uitschakelen: Open NAV. Klik op Opties. Klik op Auto-Protect, onder Systeem. Schakel de optie Auto-Protect starten wanneer Windows opstart uit onder Hoe uw systeem beveiligd blijft. Klik op OK. Start de computer opnieuw op. De Auto-Protect-optie weer inschakelen: Open NAV. Klik op Opties. Klik op Auto-Protect, onder Systeem. Schakel de optie Auto-Protect starten wanneer Windows opstart in onder Hoe uw systeem beveiligd blijft. Klik op OK. Start de computer opnieuw op. Controleer of de Auto-Protectservice goed uitgevoerd wordt Als het uitschakelen van Auto-Protect en het weer inschakelen het probleem niet verhelpt, bekijk dan de Windows Services om te bekijken of de Auto-Protectservice ingeschakeld is en automatisch gestart wordt. Gedetailleerde instructies voor deze stappen volgen hieronder: Vaststellen of de NAV Auto-Protect-dienst ingeschakeld is: Klik op Start en klik dan met de rechter muistoets op Deze computer. Klik op Beheer. Dubbelklik op Diensten en Toepassingen en dubbelklik vervolgens op Diensten. Ga naar de dienst Norton AntiVirus Auto-Protect in de kolom Naam. Als de Auto-Protect-dienst in de lijst met Diensten staat maar niet is ingeschakeld of handmatig gestart wordt: Klik met de rechter muistoets op de ingang Norton AntiVirus Auto-Protect-dienst en klik vervolgens op Eigenschappen. Verander het Opstarten-type naar automatisch. Klik op Toepassen en vervolgens op OK. Sluit het hulpprogramma Diensten en start de computer opnieuw op. Als de Auto-Protect-dienst niet in de lijst met Diensten staat: Sluit alle open programma's. Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren. Het dialoogvenster Uitvoeren verschijnt. Typ het volgende en druk vervolgens op Enter: "c:\program files\norton antivirus\navapsvc.exe" /service OPMERKING: Dit is de standaardlocatie als NAV geïnstalleerd is als een apart product. Vervang het programmapad voor NAV als NAV onderdeel is van Norton SystemWorks (NSW). Sluit het programma Diensten. Open NAV. Klik op Opties en klik vervolgens op Auto-Protect. Klik in het rechter scherm op Auto-Protect inschakelen (aanbevolen) en op Auto-Protect starten bij het starten van Windows en klik vervolgens op OK. Start de computer opnieuw op indien aangegeven. Met vriendelijke groet, J.Hernandez Online Support. Na uitvoeren van bovenstaande adviezen werkt het programma weer goed. Eenieder bedankt voor de reacties!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.