Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Email met virus blijft op server...

AntWoman
11 antwoorden
  • Sinds een tijdje kan ik emails met virus (die ik helaas toch steeds weer krijg) niet meer van de server downloaden. Ik gebruik Outlook Express 6 en Norton Antivirus. Voorheen was het zo dat Norton het virus repareerde of verwijderde, net wat ik wilde en dan kwam de email binnen, maar dan vrij van virussen. Tegenwoordig krijg ik de melding dat de email niet binnengehaald kan worden, door bv. problemen met de server, netwerkproblemen, of iets anders, een standaard melding van Outlook Express. Nu ligt het niet aan de servers, ik heb verschillende emailservers en daarmee getest en bij allemaal krijg ik dezelfde melding. Dus ik heb zo het idee dat het met Outlook Express te maken heeft… Maar wat is het dan? En omdat die ene email niet opgehaald kan worden, blijft de rest ook op de server staan, dus krijg je steeds opnieuw weer alles binnen. Nu heb ik de boel al via de site verwijderd, dat is het probleem niet. Maar het is wel heel lastig.
    Help!!
  • Een schot in het donker:

    Je kunt voor de zekerheid even checken of je po3-adressen in outlook express nog goed zijn.

    Misschien dat je virusscanner hier wat mee heeft gedaan?

    Good luck
  • Die zijn in orde.
    Dat is het dus niet
    -snik-
  • Outlook - Extra - Opties - Beveiliging: "Opslaan of openen van bijlagen diemogelijk een virus bevatten niet toestaan" is aangevinkt? Zet het eens uit. Of in NAV naar vergelijkbare optie zoeken, de meeste virusscanners checken nu ook je mail.
  • Bij mij is het precies andersom…kon eerst niks binnenhalen, omdat Norton (overigens het Jaha-virus) virus had gesignaleerd, maar zomaar opeens haalt ie ze wel binnen, maar niet meer leesbaar.

    Ik heb gelukkig ook webbased mail, dus kan altijd aldaar kijken, maar is heel vreemd.

    Ik vind het zowiezo heeel vreemd, want ik had nooit e-mail virussen, m'n account van de provider houd ik behoorlijk prive. Maar sinds ik Norton heb geinstalleerd is het raak!
  • Probeer Norman Anti Virus eens. Gebruik het al twee jaar probleemloos. Kost wel geld, maar krijgt er ook veel voor terug.
    www.norman.nl
    Er is een volledig werkende trial versie, zodat hij eerst gratis is uit te proberen.
  • Ja, hallo…heb dus net Norton Systemworks 2003 aangeschaft….
  • Heeft je provider een webmail-pagina? Zo ja, verwijder daar eerst het mailtje voordat je Outlook Express opent.

    Als je provider geen webmail heeft kun je nog steeds die mail verwijderen, maar dan met telnet. Aangezien dit wel wat ingewikkelder is, stel ik voor dat je eerst even kijkt of je provider webmail heeft.
  • Er zit bij mijn weten ook een bug in NAV, die dus de download van mail afbreekt, als er een virus gevonden wordt. Probeer eens zonder NAV de berichten te downloaden, en daarna pass scannen, of eerst het desbetreffende bericht zonder te openen verwijderen.
  • Dan is het wachten op een nieuwe email met virus en dan zet ik Norton uit. Kijken of dat het misschien is. Het lijkt inderdaad op die bug die gerben beschrijft.
  • Het is een bug in Norton Antivirus 2003 en we wachten nog steeds om een update :-?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.