Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Deïnstalleren Kaspersky AntiVirus

Anoniem
Jimmy
5 antwoorden
  • Hallo,

    Niet zo lang geleden schreef ik een topic over het niet kunnen verwijderen van programma's via de software functie. Weer
    heb ik hetzelfde probleem. Ik heb deze week een trialversie
    van Kaspersky Anti Virus binnen gehaald. Dit bevalt echter
    helemaal niet, het vertraagd mijn systeem enorm en ik wil
    het verwijderen. Wederom lukt het niet. Als ik op verwijderen
    klik bij de Software-functie gebeurt er niets.
    Opstarten in de veilige modus blijft zeer problematisch bij mijn
    computer en als het uiteindelijk lukt ook dan krijg ik Kaspersky
    niet verwijderd.

    Kan ik dit probleem op de een of andere manier omzeilen? Ik denk
    dat er niets anders zit dan handmatig alle mappen te verwijderen.
    Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het meest zorgvuldig kan doen,
    ik doel dan op o.a. het register.

    bedankt
    Ruurd
  • Wat ik zou doen:

    regcleaner downloaden en het hiermee proberen te verwijderen.

    Lukt dit niet dan kan je onorthodox, maar wel effectief, het volgende doen: gewoon in verkenner de betreffende map bij Program Files wissen, dan (als je het hebt) weer met een register cleaner de restantjes opzuiveren. (in XP kan dit heel goed met RegscrubXP)

    Heb je het niet dan zou ik in het register (eerst een kopie maken!) naar de naam van het programma laten zoeken en alle sleutels manueel wissen.
  • Allereerst moet je de processen van de virus-scanner uit zetten.
    Dit kan je doen mbv msconfig (op het laatste tab-blad).

    Daarna kan je nogmaals proberen om de software op de officiële manier te verwijderen.
    Omdat het proces nu gestopt is, moet je vertragings probleem al opgelost zijn.

    In het register kan je daarna natuurlijk gaan zoeken naar de naam van virusscanner.
    [size=18:1d25cfcfd1][b:1d25cfcfd1]Maak eerst wel een goede backup van je register!!!!![/b:1d25cfcfd1][/size:1d25cfcfd1]
    Je kunt die sleutels verwijderen.
    Daarmee heb je nog niet je hele PC schoon. Vaak staat er ook nog een aanroep in het bestand autoexec.bat of in het bestand config.sys. Die kan je uitschakelen door er met een editor (bijv. notepad) REM voor de betreffende regels te zetten.
    Daarna nog controleren of de directory en de snelkoppelingen allemaal wel goed zijn verwijderd.

    Waarschijnlijk blijft er dan nog wel wat achter, maar dat zal je niet vinden als de leverancier van het programma je niet vertelt waarop je moet zoeken.

    Na dit proces uiteraard weer opnieuw opstarten.

    Succes.
  • Herman en Passer, bedankt voor de snelle reactie!

    Ik heb RegCleaner geïnstalleerd en zo veel mogelijk verwijderd.
    Alles is inmiddels weg op een paar files na:

    avpscrch.dll
    concl.dll
    dinfo.dll
    locscrch.dll

    Deze krijg ik niet verwijderd omdat ze nog steeds actief zouden zijn.
    Wat ik ook doe, ik krijg ze niet weg. Het via Tweak.ui gekeken of
    ze actief zijn op het moment, krijg ze daar niet weg.

    Wel is gelukkig mijn hele systeem weer snel, ben blij toe, niets
    frustrerenders dan dan vreselijk trage, niet goed reagerende,
    computer.

    bedankt
    Ruurd
  • om die dll's zou ik me niet bekommeren - trouwens: het is mogelijk dat een ander programma ze nog nodig heeft en verder nemen ze toch niet zo veel plaats in.

    graag gedaan!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.