Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Afsluit en opstart problemen => Norton AV en NIS

pietjevanb
1 antwoord
  • Hi,

    Als je plotseling opstart of afsluit problemen ondervind na een recente internet update van bestanden van Norton AntiVirus of Norton Internet Security, kan het zijn dat dit door een foutieve update komt.
    Er zit een fout in de Common Client update. Enige oplossing is alles te verwijderen en opnieuw te installeren DUS vink bij het updaten de update "COMMON CLIENT" even uit!!

    Lees even onderstaande van 10/3/2003mail:

    Geachte mvdenzen

    Dank u voor de gebruikmaking van de nieuwsgroep.



    Zoals u al aangeeft heeft het door u beschreven probleem waarschijnlijk
    met de laatste LiveUpdate en het daarbij horende "Common Client Update"
    (moet u op het moment niet downloaden) te doen.

    Symantec onderzoekt op het moment nog de oorzaken van dit probleem.

    Voor nu adviseren we:

    1)Deinstalleer met rnis en rnav (om het Common Client Update ongedaan te
    maken)

    2)Installeer NIS weer en let er op dat Liveupdate in de "interaktieve
    modus" staat en dat Common Client Update niet gedownload wordt (haakje
    uit nemen).



    Meerdere gegevens voor het geen boven staat:

    1) Hoe NIS of Personal Firewall te verwijderen is met RNIS of NAV met
    RNAV, vindt u hier:

    How to uninstall Norton Internet Security or Personal Firewall using the
    Rnis.exe removal utility
    http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/pfdocs/2001090510510636?Open




    How to uninstall Norton AntiVirus by using the Rnav2003.exe removal
    utility

    http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/pfdocs/2001092114452606?Open



    2) Na een herstart moet u opnieuw installeren

    Daar we nog bezig zijn met de oorzaak van dit probleem, kunt u misschien
    met de beantwoording
    van de volgende vragen helpen:

    -Kreeg u 1 of 2 Common Client Updates aangeboden? (Hoe groot, taal)?
    -Wanneer u opnieuw installeert, krijgt u dan nog 2 aangeboden?
    -Welk nummer staat op de NIS CD
    -Heeft u uw pc ook door een Windowsupdate geupdate?
    -Heeft u handmatig patches van Microsoft geinstalleerd?
    -Wanneer ja, voor of na de Common Client Updates?
    -Funktioneert na het langzame opstarten alles nog? (reclameblock,
    databescherming etc…)?
    -Wat voor een soort toegang tot het internet heeft u? (Modem, DSL,..,
    Provider,)?


    Er bestaat ook nog de mogelijkheid het probleem direct aan de
    ontwikkeling door te geven:

    How to collect and send information and log files to Symantec Technical
    Support to help troubleshoot a software problem
    http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2003012315471839



    Met vriendelijke groet,

    J. Smid
    Symantec Authorised Service Centre

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.