Vraag & Antwoord

OS Windows

Adreslabels uit tabel met naam-, adres- en andere gegevens

7 antwoorden
  • Ik zit hier met een tabel (ingescand, om te testen, later worden het er veel meer) waarin allerlei gegevens staan. De tabel staat nu in Word, maar kan ook omgezet worden voor Excel of desnoods .txt of zo. In deze tabel staan allerlei gegevens, o.a. de naam (1 kolom) en het adres (4 kolommen: straat en nummer, postcodecijfers, postcodelettters, en woonplaats). Verder staan er nog gegevens in zoals telefoonnummer, geslacht, persoonsnummer, enz., maar hier hoeft niks mee te worden gedaan. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe uit deze tabel op een snelle manier de namen en adressen gefilterd kunnen worden, zodat hier vervolgens adreslabels van gemaakt kunnen worden?
  • Als ik je verhaal zo lees dan lijkt het wel alsof je er al bent :lol: 1. Overbodige kolommen selecteren en wegduvelen (of gewoon negeren, in een mail-merge zitten ze niet in de weg) 2. Boven de nuttige kolommen een nieuwe rij maken en daarin de veldnamen zetten. 3. doc saven (bijv. data.doc) 4. Nieuw doc starten, zoek in de help-tekst op 'invoegen' of 'adreslabels'. . . . . (en dan gewoon de instructies volgen). Of ga direct naar Extra-->Brieven en Verzendlijsten (Word XP) MAAR. Ik ga er dan wel vanuit dat ieder record in een eigen rij staat in de tabel en dat de kolommen ook netjes kloppen (dus geen postcodes in de naam-kolom enzo).
  • Het gaat mij er dus vooral om hoe dat proces ge-automatiseerd kan worden, aangezien er nogal een groot aantal van die ingescande lijsten verwerkt moet worden.
  • OOOOO zeg dat dan :wink: Dat wordt een drietrapsraket: 1. Bouw een Mailmerge doc voor de adreslabels (labels.doc). 2. gebruik een aparte lege datafile (data.doc) en bouw (opnemen) hierin een import-macro dat tabel goed zet, headers plaatst etc. Truc is dan om iedere keer d.m.v. macrotje hetzelfde bestandje te importeren (scan.txt) 3. Schrijf elke nieuwe scan weg als scan.txt Ga er dan wel vanuit dat iedere scan qua lay-out hetzelfde is. Zoniet dan wordt het edel handwerk. Succes.
  • Ik heb [url=http://httpd.chello.nl/~j.kruidhof/etiket.htm] hier [/url] een documentje staan (kun je ook downloaden) waarin staat omschreven hoe je uit een tabel in Word, adresetiketten/ seriebrieven kunt maken, met aan het eind een beschrijving hoe je kunt sorteren op verschillende criteria. Ik weet niet of dat precies is wat je bedoelt, maar misschien heb je er iets aan Succes.
  • Ik doe het altijd met Works. Gewoon het bestandje in de spreadsheet van works importeren, dan kiezen voor 'etiketten', juiste velden selecteren, evt adressen uitzoeken, en printen maar :) Max
  • [quote:c6b99e92e5="Yoyo"]Ik heb [url=http://httpd.chello.nl/~j.kruidhof/etiket.htm] hier [/url] een documentje staan (kun je ook downloaden) waarin staat omschreven hoe je uit een tabel in Word, adresetiketten/ seriebrieven kunt maken, met aan het eind een beschrijving hoe je kunt sorteren op verschillende criteria. Ik weet niet of dat precies is wat je bedoelt, maar misschien heb je er iets aan Succes.[/quote:c6b99e92e5] Ik moet zeggen dat ik al meteen vastloop op het feit dat ik de Engelse versie van Word heb, en waarschijnlijk ook een andere, dus die functie "Extra -> Afdruk Samenvoegen" zie ik nergens... :) Wel heb ik inmiddels ontdekt dat Word een "Mail Merge Wizard" (zal wel min of meer hetzelfde zijn als dat Adruk Samenvoegen) heeft, waarmee je heel makkelijk kolommen e.d. uit een tabel kunt selecteren om vervolgens automatisch etiketten mee te maken. Enige puntje wat dan nog overblijft is hoe je die lijsten zo kunt inscannen dat het OCR-programma er nette tabellen van maakt, zonder dat je zelf nog veel moet klooien om de indelingen in kolommen e.d. goed te krijgen.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.