Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

outlook expresse: kan geen berichten meer forwarden!

maardiweb
10 antwoorden
  • Volgens mij sinds ik alle cookies heb opgeruimd kan ik geen berichten meer forwarden. Ik krijg dan de volgende melding:

    [b:cdb9a17cef]"Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is e1203@hotmail.com. Onderwerp 'Fw: film 2', Account: 'pop.hetnet.nl', Server: 'mailhost.hetnet.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 Unable to relay for e1203@hotmail.com', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79"[/b:cdb9a17cef]

    Ik gebruik verder Zonalarm Pro en Norton Virusscanner 2003 met emailscannen op aan.

    Wat kan hier aan de hand zijn?

    Grtz
    Joop
  • Volgens mij is hetgene dat je cookies hebt verwijderd gewoon toeval… het kan zo zijn dat je naar dezegene geen mails kan verzenden omdat zijn mailbox vol zit of dat de server van degene waarnaar je stuurt tijdelijk offline is… heb je geprobeerd om deze mail eens naar iemand anders te sturen? als dit niet lukt moet je misschien eens outlook herinstalleren
  • Het maakt niet uit waar ik het naar toe stuur en het duurt ook al minstens een paar dagenlang. Ik denk zelf aan iets in de firewall of in de virusscanner, maar wat?
    grtz
    Joop
  • Gaat het alleen om het forwarden van berichten of ook om het gewoon nieuw versturen van berichten? Norton antivirus heeft een plugin dat al je mail wordt gescand voor het verzenden… probeer het eens met deze optie uit.

    deze kan je uitschakelen in het opties scherm

    suc6
  • Het gaat alleen om het forwarden. Gewoon verzenden is geen probleem. Ook na het uitschakelen van de virusscanner voor uitgaande emailberichten is er geen verschil

    Joop
  • hmmz sorry dan weet ik het ook niet meer…
    is het gebeurd nadat je een of ander programma hebt geinstalleerd of was het "zomaar" ineens
  • Ik ben de hele dag al aan het experimenteren: bedenk mij nu: zou het aan hetvolgende kunnen liggen: ik heb sinds enkele weken kabelinternet via @home en daar uiteraard ook een emailaccount. Ik heb ook emailaccounts bij Het Net, bij HCCnet en bij Hotmail. Die zijn allemaal netjes ingevoerd bij de accounts van Outlook Express. Nu is het rare, dat ik van alle accounts gewoon inkomende berichten krijg, maar dat ik niet kan verzenden en dus ook niet forwarden!
    Ik kan alleen verzenden via @home, maar ik ontvang wel alles. Staat er iets in mijn instellingen soms verkeerd?
  • Als je een mail verzend kan je in de eerste regel van het schrijf bericht venster een van accounts kiezen dmv een drop - down menu. heb je ze allemaal al geprobeerd om die mail te zenden? het kan zijn dat je de mail die je wilt forwarden hebt gekregen op bijv je @home account en hem wil forwarden via je hetnet account. probeer dus al je accounts eens

    Je zei dat je wel kan ontvangen maar niet verzenden… kijk eens of de SMTP adressen wel allemaal kloppen (smtp is voor uitgaande berichten)
    standaard is dit smtp.jeprovider.landcode

    En je hotmail account? kan je daar ook niet zomaar een email mee verzenden (niet forwarden) geeft even de foutmelding door die hij bij dat adres geeft

    suc6
  • [quote:a2d1931485="udenco"]Ik ben de hele dag al aan het experimenteren: bedenk mij nu: zou het aan hetvolgende kunnen liggen: ik heb sinds enkele weken kabelinternet via @home en daar uiteraard ook een emailaccount. Ik heb ook emailaccounts bij Het Net, bij HCCnet en bij Hotmail. Die zijn allemaal netjes ingevoerd bij de accounts van Outlook Express. Nu is het rare, dat ik van alle accounts gewoon inkomende berichten krijg, maar dat ik niet kan verzenden en dus ook niet forwarden!
    Ik kan alleen verzenden via @home, maar ik ontvang wel alles. Staat er iets in mijn instellingen soms verkeerd?[/quote:a2d1931485]Kijk naar de message die je krijgt. Daar staat [b:a2d1931485]relaying denied[/b:a2d1931485]. Dat gebeurt als je probeert een email te verzenden met je HCC-account (HCC smtp-server) terwijl je op dat moment verbonden bent met @home (of omgekeerd). De meeste providers staan dit niet toe.
    Aangezien je altijd kabel gebruikt (lijkt me), moet je bij alle accounts de smtp-server van @home opgeven.
  • Het antwoord van Wim Sturkenboom blijkt het goede! Bedankt voor de oplossing. Stom overigens dat mijn provider dat nergens vermeldt in zijn - overigens uitgebreide - handleiding.
    Ik heb nu 2 van de drie e-mail accounts "aan de praat" nl [i:9c71d646d7]hetnet[/i:9c71d646d7] en [i:9c71d646d7]hccnet[/i:9c71d646d7]Met mijn account bij 12move lukt deze oplossing niet. Ik kan wel verbinding maken via het gewone modem, dus accountnaam en wachtwoord zijn goed, maar verbinding vragen via de verbinding met mijn kabelboer geeft onderstaande foutmelding:

    [b:9c71d646d7]Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'pop.12move.nl', Server: 'pop3.12move.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-Err Access not allowed from source ip', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92[/b:9c71d646d7]

    De instellingen in Outlook Express zijn
    pop3.12move.nl
    mail.home.nl (het smtp adres van mijn kabelboer)

    Weet je hiervoor ook nog een oplossing?

    vr. gr.
    Joop

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.