Vraag & Antwoord

OS Windows

235A SPEEDLINK ADSL WEB MODEM en Window's XP

22 antwoorden
  • L.s. ik heb sinds kort windowsXp en wil met mijn Trust USB modem de "235A SPEEDLINK ADSL WEB MODEM" het internet weer op bij mijn provider HetNet, maar het lukt maar niet want als ik de modem geinstalleerd heb en online wil gaan komt de msg "bezig met openen poort .... fout 678" en verder kom ik niet. De Helpdesk van HetNet zegt dat het hun probleem niet is omdat ze geen service geven op Trust Modem's, en dat terwijl ze in een aanbieding mij deze Trust in de maag gesplitst hebben. Weet iemand welke poort er geopend moet worden, en hoe ik dat kan verhelpen. bvd
  • Kijk [url=http://www.fysioweb.nl/service/algemeen/doc/problemen/fout678/nl/fout678.htm] HIER [/url]wat je kan doen bij fout 678. suc6
  • [url=http://www.draytek.nl/cv/help/win_foutmeldingen.html] HIER [/url] staat ook iets over foutmeldingen.
  • Dat gaat alleen maar op als je onderstaande modem's gebruikt, Als u ISDN gebruikt Als u een modem gebruikt Als u een 56k modem gebruikt Als u geen 56k modem gebruikt maar ik heb ADSL via HetNet.
  • Dit bedoel ik. Het modem of een ander apparaat kreeg geen verbinding. Controleer het nummer en probeer opnieuw in te bellen. Als dit een VPN verbinding is, controleer dan de Host name or IP adres van de server en probeer opnieuw in te bellen. Zorg er ook voor dat de kabel goed is aangesloten op het modem. Een adsl modem moet ook inbellen naar de provider , alleen hier merk je niets van , bij een 56k modem hoor je het wel. Wat je het beste kan doen is alle instellingen verwijderen van het modem , en van voor af aan opnieuw beginnen. loop eerst alle verbindingen nog eens na. Vul tijdens de installatie de juiste gegevens in die je van je provider heb gekregen. Adsl IP Adres Username voor Adsl Paswoord voor Adsl Succes.
  • Jac, wat jij voorstelt heb ik dus al drie keer gedaan, ik heb contact opgenomen met Trust en die zeggen dat er niks met de ADSL modem aan de hand is en dat die perfect werkt. Ik heb contact opgenomen met Medion, de fabrikant van de PC, daar is dus ook niks mee aan de hand. Toen maar weer HetNet gebelt en die zeggen dan dat de KPN verantwoordelijk is, dus de KPN ook maar gebelt, na enige checks van hun kant komen ze tot de conclusie dat de fout puur bij mijn provider HetNet ligt, maar die weigeren enige assistentie omdat ze geen onderstuening geven op de TRUST modem, wat dus ronduit belachelijk is omdat die verkregen is door een aanbieding van mijn prut provider HetNet. gr. A r j a n
  • Arjan ; Heb je destijds ook een installatie cd gekregen van de kpn welke bij het modem is meegeleverd. Het probleem wat je omschrijft heeft een kennis van mij ook gehad , deze had zelf een modem gekocht en na aansluiting van het adsl werkte het ook niet , kpn gaf toen geen ondersteuning omdat het modem niet bij hun gekocht was, uiteidelijk heeft hij mijn instal-cd [ origineel van kpn ] erin gestopt en zat in 2 min op het adsl-net. De vermoedelijke fout was de instelling van de standaard Gateway. Kijk eens wat je ipconfig is , ga naar start > uitvoeren > typ CMD Typ ipconfig in het Dos venster Om een idee te geven wat er moet komen zet ik hier mijn ipconfig Windows Ip Configuratie Ethernet Adapter( netwerkbrug) 2: Verbindingsspec DNS achtervoegsel : LAN IP Adres :10.0.0.150 Subnetmasker : 255.255.255.0 Standaard Gateway :10.0.0.138
  • Jac, ik heb de meegeleverde CD van Trust gebruikt om het eea te instaleren, omdat dus niet lukte heb ik ook de KPN gebelt en die vertellen dus ook dat de Trust modem niet door hun ondersteund wordt, ze kunnen dus geen CD leveren voor de Trust modem. Maar wat jij beschrijft is dus precies het probleem wat ik heb. Ik zal de ipconfig vanavond gelijk proberen. gr. A r j a n
  • Jac bij mij stond bij de Standaard Gateway geen ip adres ingevuld, nadat ik dat ingevuld had dacht ik dat het wel voorelkaar zou zijn, maar dus weer niet. Ik ga morgen met grote tegenzin HetNet maar weer is bellen. gr. A r j a n
  • Mistral. Ik heb ook dat modem en heb in XP geen enkele problemen! Toen mijn modem niet werkte omdat de lijn die iemand voor mij gelegd had niet werkte, kreeg ik , weet ik niet zeker, ook zo'n fout. Het probleem bij een kapotte lijn is dat hij dan niet met ADSL kan verbinden, om het zo maar ff tenoemen. Ook al heb je nog niet ingebeld, hij moet verbonden zijn. Controleer de volgende dingen: -op je modem, knippert 1 of 2 lampjes? (bij opstarten van Windows is het normaal dat LINE knippert, dat stopt na een tijdje, dan is ie verbonden) - Op het Trust icoontje bij de klok, staat daar een kruisje bij (dit is normaal NIET zo) - Heb je m opnieuw geinstalleerd? Oja, bel NIET naar de helpdesk, want dan stuurt Hetnet je naar KPN, KPN stuurtje naar Trust enz. Wat trust zegt is ook zo, hij zou moeten werken, maar een stom antwoord, want je belt niet naar de helpdesk als alles het doet! Heel veel suc6!
  • [quote:cec31a558f]Toen maar weer HetNet gebelt en die zeggen dan dat de KPN verantwoordelijk is, dus de KPN ook maar gebelt, na enige checks van hun kant komen ze tot de conclusie dat de fout puur bij mijn provider HetNet ligt, [u:cec31a558f]maar die weigeren enige assistentie omdat ze geen onderstuening geven op de TRUST modem, wat dus ronduit belachelijk is omdat die verkregen is door een aanbieding van mijn prut provider HetNet. [/u:cec31a558f][/quote:cec31a558f] Precies, dat zei ik (kwaad) ook al tegen die helpdesk, want het is er een van HETNET!!! iK heb zelf niks ingesteld bij standaard gateway, maar er staat dit: Windows IP-configuratie 0 Ethernet adapter : Mediumstatus . . . . . . . . . : verbinding is verbroken IP-adres . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0 Subnetmasker . . . . . . . . . : 0.0.0.0 Standaardgateway . . . . . . . : 1 Ethernet adapter : IP-adres . . . . . . . . . . . : 81.204.68.6 Subnetmasker . . . . . . . . . : 255.0.0.0 Standaardgateway . . . . . . . : 81.204.68.6 0 ethernet = mijn LAN kaart, 1 ethernet = ADSL modem, je ziet dat gateway staat op mn IP Suc6
  • Mistral, Ik heb ff gekeken op de site van Trust en het net , volgens hun is het wat Alexander ook aan geeft makkelijk te doen met de instal-cd. Ze sturen je van het kasje naar de muur op deze manier , Het-net verwijst naar trust en zij verwijzen weer naar kpn en kpn weer naar Het-net. :evil: De provider heeft je een aanbod gedaan met een abo + trust modem ik vind dat zij dan ook met een goede oplossing moeten komen, maar ja dat is mijn mening voorlopig zit je wel zonder adsl, we zullen proberen om je te helpen zodat je gewoon kan surfen. :wink: Alle modems hebben een ledje [ @ ] dit ledje knippert als je het modem aanzet , zodra het modem aanstaat gaat hij vanzelf de adsl-lijn op om naar de provider te gaan , in deze fase brand het ledje continu ongeacht of je nu wel of niet verbinding hebt met je provider. Als nu bij jou het ledje blijft knipperen betekend dat de lijn van je pc via het modem naar je splitter niet in orde is , of het modem is niet in orde. Het inbellen of het knipperen van het ledje kan wel eens enige minuten duren . Als je familie of kennissen hebt met een adsl verbinding probeer dan het modem daar eens uit , vergeet niet je instal-cd om alles goed uit te testen. Laat ff weten hoe het afloopt. succes Jac
  • Jac Alexander, ik ben er dus toch weer ingetrapt en weer voor een half uur aan het lijntje gehouden door HetNet voor € 0,45 per minuut, en die kwamen met een wonderbaarlijke conclusie dat met Trust was afgesproken dat er iets in het register veranderdt moest worden, toen maar weer Trust gebelt maar die wisten dus helemaal van niks. Inderdaad kastje muur, ik heb HetNet ook al om ontinding van ons contract gevraagd, maar dan doen ze of hun neus bloed. Ik ga nu maar eens kijken op de forems bij HetNet of daar iets terug te vinden is over de 235A Speedlink in combinatie met WindowsXp. De modem werkt trouwens perfect (op Win'98 SE dan), want ik steek nu alleen steeds de kabels om tussen de twee PC's Gr. A r j a n
  • [quote:2638fca78d="mistral"]Jac Alexander, ik ben er dus toch weer ingetrapt en weer voor een half uur aan het lijntje gehouden door HetNet voor € 0,45 per minuut....[/quote:2638fca78d] Toen ik in februari belde, hadden ze omdat er in Kassa was geweest dat er veel Hetnet ADSL klachten waren een 0800 nummer geopent, ik zoek m ff op... Trouwens ik werd toen ook zoooo ziek van HeTnet, want je staat gegarandeerd een kwartier te wachten :evil: (Ik ben toen uitgevallen dat ik GVD de klant ben en een ADSL contract afsluit voor een jaar en dat ik dan moet w8en!! :evil: Als ik jou was zo ik zoiezo een brief sturen en de prijs van 30 * 0.45 trug vragen, oplichters, geld vragen.... Ik dacht dat het nummer (toen) was: 0800 - 4752638 Trouwens, ik heb ME waar hij het doet, maar op dezelfde pc werkt hij ook op XP!!! Vervelend is dit vor je, want je wordt altijd van het kastje naar de muur gestuurd. Heel veel suc6 en ik ben benieuwd hoe het afloopt.. Alexander P.S. Heb je WinXP al eens geherinstalleerd? dat kan misschien helpen..
  • Mistral, Ik zou niet weten wat het register te maken heeft met de instelling van een adsl modem [ wat een helpdesk daar bij Het net ] Ik zou ook eerst proberen op de Xp comp. om alles eens opnieuw erop te zetten. Verwijder eerst de netwerk verbinding , verwijder daarna je ethernet-kaart en start de pc opnieuw op. Windows dedecteerd nu nieuwe hardware van je ethernet-kaart en laat hem vervolgens zoeken naar geschikte stuurprogamma's , probeer eerst die van Xp zelf , als dat niet lukt installeer de floppy die bij de kaart zat en kijk e.v.t of er op de site update's zijn voor de ethernet-kaart. Stop nu de instal-cd van het modem in de pc en installeer de hele handel. Suc6 we horen het nog wel.
  • Jac / Alexander, ik stond inderdaad op het punt om Win2000 te gaan instaleren, toen de HD na wederom een boze mail van mij terug belde (wat eerder volgens hun niet kon). Een fout hebben we niet gevonden maar het werkt nu wel allemaal. en de telefoon kosten kan ik bij hun declaren. zo ver bedankt allebei. gr. A r j a n
  • Phoe een maand verder en het werkt gelukkig :lol: Krijg je ook voor een maand gratis adsl :lol: Hebben ze verteld wat er mis was :roll: als je het weet dan hoor ik het graag.
  • Fijn dat het werkt! :D Zeker een heerlijk gevoel om nu te ADSL-en :lol: (let niet op mijn zelfbedacht werkwoord :wink: ) Ik ben ok benieuwt wat er mis was, dus ik hoor het graag! :roll:
  • Jac / Alexander, nee dat gaf ik eigenlijk al aan, we hebben niets bijzonders gevonden. we hebben 3 keer alles opnieuw gedeleted en geinstalleerd en het lijkt wel 3maal scheepsrecht, maar het werkte en we begrepen allebei eigenlijk niet waarom. Maar het werkt en dat telt. gr. A r j a n
  • Mistral , Je kan het beste een image maken met ghost , van het goed werkende os. Als het een keer fout gaat kan je de image gewoon terug zetten, dat bespaard jezelf een hoop ellende. En in 15 min draait alles weer zoals het nu is. Groetjes Jac

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.