Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

service in computer winkels.

IMworthy
18 antwoorden
  • Was afgelopen zaterdag in een computerwinkel in Noordwijk. Ik begreep
    toen niet, nu wel, hoe een CD-RW werkt. Ik had bij hem 3 cd-rw gekocht eerder die week.

    Echter, hij wilde me niet helpen. Hij zei.. ga maar naar de winkel waar je je
    pc gekocht hebt.
    Na een discussie ben ik idd zonder info naar huis gegaan.
    dit is dus slechte service.

    Wat verstaan jullie onder service in computer winkels??
    Komt dit bekendt voor? Is dit aanvaardbaar.
  • [quote:5027f3f37c="windowsXP-PRO"]Echter, hij wilde me niet helpen. Hij zei.. ga maar naar de winkel waar je je pc gekocht hebt.[/quote:5027f3f37c] Tja, ik weet niet wat de vraag was, dus kan ik geen oordeel vellen. Als het in de richting gaat van: bij de ene winkelier informatie vragen en bij de ander kopen, tja …
  • hehe idd over service kan je veel twisten.. is maar net waar je eigen niveau ligt. En dit is idd wel beetje slecht van die jongen dat hij jou niet wil uitleggen hoe iets werkt (technisch gezien.) misschien was ie gwoon sago of gwoon weg geen tijd. maar je hebt het antwoord nu toch wel gekregen ?
  • [quote:6651bbdf48="oeroe"]maar je hebt het antwoord nu toch wel gekregen ?[/quote:6651bbdf48]

    nee,
    ik was er zelf achter gekomen. Maar mijn bedoeling was eigenlijk dat hij dat in het kort even uitlegde.
    Hij zei , toen ik ze kocht, dat het een questie was van slepen. Over INcd en formateren van CD-RW zei hij toen nix
  • Dat is inderdaad slechte service, je koop iets bij hem maar de tijd nemen om het uit te leggen die neemt hij niet voor je.
    Maar in sommige computerzaken staan toch knulletjes waarvan je denk wat moet jij nou in een computerzaak doen, verstand ervan heb je niet.
    En dat moet je dan advies geven, nou nee dank je wel.
    Maar waarom ga je naar een computerzaak voor advies, wij zitten hier de hele dag voor je klaar (ik inieder geval wel, ben nl. rijksambtenaar) :wink: .
  • [quote:0def1ec082="De huismeester"] wij zitten hier de hele dag voor je klaar (ik inieder geval wel, ben nl. rijksambtenaar) :wink: .[/quote:0def1ec082]

    dank,
    maar voor kleine probleempjes val ik jullie niet lastig. Ik vindt het ook leuk om er helemaal zelf achter te komen.
  • Je kan niet verwachten dat een verkoper aan iedere klant uitlegt hoe je een cd moet branden, of hoe je iets in kan scannen of hoe je sjablonen moet maken in Word…..Het gaat er natuurlijk wel om hoe hij het brengt, ik zou het al heel klantvriendelijk vinden als hij je een paar sites kan geven waar het beschreven staat, maar mijn inziens hoort dit niet bij de taak van een verkoper. De marges op pc's en bijbehoren zijn marginaal en dus is er weinig ruimte om uitleg te gaan geven over hoe te werken met pc's en de mogelijkheden.
  • ik ga mee mee venzent
    hij verkoopt hij studeert er niet in :wink:
    oke natuurijk had hij wel ff kort kunnen uitleggen hoe dat werkt maar (lijkt me sterk) misschien wist hij het niet??
  • ik ga mee mee venzent
    hij verkoopt hij studeert er niet in :wink:
    oke natuurijk had hij wel ff kort kunnen uitleggen hoe dat werkt maar (lijkt me sterk) misschien wist hij het niet??
  • ik ga mee mee venzent
    hij verkoopt hij studeert er niet in :wink:
    oke natuurijk had hij wel ff kort kunnen uitleggen hoe dat werkt maar (lijkt me sterk) misschien wist hij het niet??
  • ik ga mee mee venzent
    hij verkoopt hij studeert er niet in :wink:
    oke natuurijk had hij wel ff kort kunnen uitleggen hoe dat werkt maar (lijkt me sterk) misschien wist hij het niet??

    100 x excuus voor de 4dubbele post :oops: :oops: :oops:
    ik d8 dat ie nix deed :oops: :oops: :oops:
  • Jij bent wel heel erg meegaand…. ;)
  • sorry hoor gerben :oops: :oops: 8) :D
  • IDD, de verkoper VERKOOPT, maar ik vindt dat vooral als je iets koopt, hij/zij best wat service mag geven, dat is hoort bij klantvriendelijkheid.
    Enne je trekt geen klanten als je zo lomp bent
  • [quote:b42b374ad9="windowsXP-PRO"]Hij zei , toen ik ze kocht, dat het een questie was van slepen. Over INcd en formateren van CD-RW zei hij toen nix[/quote:b42b374ad9] Dit is wel heel slordig en niet juist. Hij had je in dat geval een geformatteerde CD-RW moeten verkopen. Dan heb je wel het volgende probleem: InCd, DirectCd, CeQuadrat (een oudje …). Misschien dat de schijfjes tegenwoordig niet meer geformatteerd kunnen worden geleverd.
    Ik heb met mijn oude schijfjes problemen gehad, dus ik maak geen gebruik meer van het speciale RW-formaat. Ik brand de RW gelijk als CD-Rom, dan weet ik zeker wat er op staat.
  • van een verkoper kan je niet verwachten dat ie alles weet wat betreft de werking. Functioneel zou hij het moeten hebben. Een techneut vd tech dienst vragen en die zou je het kunnen uitleggen. Als er tijd voor is.

    Verder ga je een CD-RW kopen dus kan je ervan uitgaan dat je weet wat branden is. Dus in deze case hoeft hij zeer zeker het niet te weten over de packet writing software. Hij weet niet wat voor brander software je gebruikt. Je hebt een brander dus mag je ervan uitgaan dat je weet hoe die werkt, dus RTFM. Daar staat dus ook hoe CDRW werkt (misschien niet duidelijk, maar het wordt beschreven, en medeforummers kunnen helpen). Zoals de anderen al aangaven : je hebt Incd, Directcd en andere die lekker niet uitwisselbaar zijn :evil:

    En wat als je een 2x rewriter hebt (oudje) en je koopt een high-speed cd-rw . Die werkt dus niet : Staat niet eens op de verpakking. Dit vindt ik een gebrek van de fabraikant. Hij moet op de doos aangeven : only for high speed burners. Deze situatie kan je een verkoper en ook een tech niet aanrekeken.

    Als je een complete brander met software bij de winkel koopt, dan zou een globale uitleg met een redelijke kennis van zaken op zijn plaats zijn, wat niet altijd het geval is.
  • [quote:8ee96a712d="Bosje"]van een verkoper kan je niet verwachten dat ie alles weet wat betreft de werking. Functioneel zou hij het moeten hebben. Een techneut vd tech dienst vragen en die zou je het kunnen uitleggen. Als er tijd voor is.[/quote:8ee96a712d] Ik ben het in dit geval niet met je eens, omdat hij al teveel gezegd heeft: [i:8ee96a712d]Hij zei , toen ik ze kocht, dat het een questie was van slepen.[/i:8ee96a712d]. Als hij van dat slepen niks gezegd had, dan ben ik het wel met je eens. Overigens eventjes in de Windows XP help, op "CD-RW" gezocht, daar staat het toch wel aardig uitgelegd.
  • [quote:33e51d503f]Overigens eventjes in de Windows XP help, op "CD-RW" gezocht, daar staat het toch wel aardig uitgelegd.[/quote:33e51d503f]
    Inderdaad, en zo ook op google, maar hoeveel mensen gebruiken nou echt de zoekfunctie?
    Kijk ook naar sommige vragen op dit forum, makkelijk op te lossen met de zoekfunctie ( geldt trouwens niet voor jou windows xp-pro, aangezien jij er wel zelf ben achtergekomen).

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.