Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

win xp naar andere PC

Chrusher
8 antwoorden
  • Ik heb een pc met win ME. Ik kocht een aldi PC met win XP home.
    Nu wil ik op de oude PC de XP home versie zetten en op de nieuwe de XP PRO kopen. ECHTER: de ALDI heeft een herstel cd dus geen originele windows en kan dus niet omgezet worden naar een andere PC. Iemand een tip? Microsoft wil dit niet oplossen anders dan een nieuwe XP Home + XP Pro kopen! Dit vind ik persoonlijk belachelijk :evil: . Ik heb tenslotte betaald voor alle versies en ik moet toch zelf weten waar ik die op wil zetten nietwaar.
  • Tja, je hebt geen moer aan die herstel cd op een andere pc, je zult toch een nieuwe moeten kopen, maarruh er is weinig verschil tussen pro en home dus ik zoiu hem erop laten staan en voor de oude pro kopen.


    Conclusie! Nooit een pc bij de supermarkt kopen :lol: (I am laughing @ you ignorance :))
  • Volgens mij heb jij helemaal niet betaald voor de home versie. Of, iig, je heb niet betaald voor de home versie, zoals je zou doen als je naar een computerboer ging en daar het cdtje kocht.

    Je heb, naar mijn weten, zo'n voor-geïnstalleerde versie (OEM versie (?)). Je heb dus geen officieele licentie oid.

    Verbeter me als ik het fout zeg.

    Jochem
  • [quote:7017e1d9ce="XBL"]Je heb, naar mijn weten, zo'n voor-geïnstalleerde versie (OEM versie (?)). Je heb dus geen officieele licentie oid.[/quote:7017e1d9ce] Dit is niet waar. Een OEM versie is in principe gebonden aan de computer waarbij je die hebt gekocht. In de ALdi versie is een Bios check toegevoegd waardoor die alleen niet geactiveerd geïnstalleerd kan worden. ZO werkte dat tenminste bij mijn broer's systeem. Ik zie dat toch wel als een officiele licentie, er zit ook een stickertje op de computer. Zo'n OEM versie kan en mag niet op een andere computer worden gebruikt. Die herstel-CD is reuze handig, zeker als je zo'n systeem opnieuw wil instellen. En ook dat moest mijn broer, want gisteren sneuvelde zijn harde schijf, en dankzij de prima (?) Aldi service is de harde schijf nu al vervangen! Er zijn weinig bedrijven die dat nadoen.
  • sjah ik snap de conclusie van crusher ook nie echt …

    ALdi pc's staan erom bekend dat ze prima kwaliteit voor een superkleine prijs leveren … ondersteund met een prima service … tuurlijk als je zelf kan bouwen of hehe vaststaande eisen hebt, kun je beter zelf bouwen/laten bouwen … maar voor piet boer die een pc koopt ??? IDEAAL

    conclusie zou beter kunnen zijn : eis bij welke pc die je koopt geen herstel partitie/cd maar gewoon een windows home/pro cd …

    overigens doen zowat alle winkels tegenwoordig gebruik maakkie van herstel partities.. en zelfs nog maar weinig van een herstel cd … dus zelfs hiermee is aldi nog 1 van de beteren …

    De allerbesten geven natuurlijk gewoon alles apart op cd's … net als bij de compaq van me ouders .. 15 herstel cd's erbij ( na flink wat gezeur en gedreig) waarvan eentje een normale windoos home … met licentie …

    je kan evt proberen met een image progje van die cd ( al is dat volgens mij maar de inleiding om een verborgen partitie te activeren ) windows install files te extracten … kun je desnoods ook proberen, als die verborgen partitie er idd is, om van die partitie te extracten
  • [quote:90e34cd326="XBL"]. Je heb dus geen officieele licentie oid.

    Verbeter me als ik het fout zeg.

    Jochem[/quote:90e34cd326]

    Voor het gebruik van Windows heb je altijd een licentie-overeenkomst nodig, ongeacht het type installatie.
    een OEM-licentie is dus ook een officiele licentie.
    De voorwaarden tov van een losgekochte XP-licentie zijn iets anders, dat is het verschil

    Max
  • [quote:29d997c51d="Hans.Vosman"]En ook dat moest mijn broer, want gisteren sneuvelde zijn harde schijf, en dankzij de prima (?) Aldi service is de harde schijf nu al vervangen! Er zijn weinig bedrijven die dat nadoen.[/quote:29d997c51d]

    Wrm sneuvelt die hd uberhaupt ? :roll:
    wij hebben bij ons in de winkel nog geen enkele gesneuvelde hd terug gehad en als we er een terug zouden krijgen wordt deze gewoon omgeruild. (garantie)
  • [quote:8f06b723e0="Chrusher"]wij hebben bij ons in de winkel nog geen enkele gesneuvelde hd terug gehad[/quote:8f06b723e0]

    Dan hebben jullie nog niet zoveel HD's verkocht? Want juist dat onderdeel van de PC heeft statistich de meeste kans om als eerste de geest te geven. Dat heeft niks met de fabrikant te maken, want het slaat op alle merken en typen. Volgens mij wordt er geen HD meer getest in de fabriek, want dat kan er waarschijnlijk niet meer af. Dat een kapotte HD wordt vervangen als er nog garantie op zit lijkt me nogal logisch. De vraag is alleen hoe snel dat gebeurt. En met OnSite garantie is dat vast wel sneller dan met Collect & Return of Bring-In.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.