Vraag & Antwoord

OS Windows

Schijfopruiming functioneert niet meer

6 antwoorden
  • Van het ene op het andere moment functioneert de functie schijfopruiming niet meer. Het begon met een stagnatie nadat ik op schijfopruiming had geklikt bij het popup scherm 'bezig met berekenen' en 'bezig met analyseren van: oude bestanden comprimeren'. Blijft hangen. Nu komt niet eens meer het popup scherm voor schijfopruiming; er gebeurt helemaal niets meer. Ik heb op Google gekeken, daar wordt het probleem wel genoemd, maar niet de oplossing voor mij :( . Ik heb Spybot SD gedraaid en een on-line virusscan --> geen onregelmatigheden. Wie weet raad. Alvast mijn dank. Robert Oh ja, syeteemherstel biedt geen soelaas ....
  • http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;812248
  • Dank je wel Ben voor je antwoord met de link. Aangezien ik nog nooit in een register heb gewerkt en het aantal waarschuwingen vooraf niet erg stimuleert om er wel aan te beginnen, wil ik je vragen of mijn onderstaande handelswijze correct is. Tot en met het oproepen het het registerscherm geen probleem, maar dan: - ik klik op de linkerhelft van het scherm [i:c380e2c03f]hey_local_machine[/i:c380e2c03f], vervolgens klik ik door naar [i:c380e2c03f]software[/i:c380e2c03f], dit gaat door tot ik ben aangekomen bij [i:c380e2c03f]volumecaches[/i:c380e2c03f]. Klopt dit? Het rechtergedeelte van het scherm blijft op de standaard reg na geheel blanco. Klopt dit? Aangekomen bij *volumecaches*, nu dus blauw opgelicht op de linkerhelft, klik ik op bestand ->exporteren ->desktop ->etc. Vervolgens moet ik de key uitrekken door in het woord 'volumecaches' een spatie aan te brengen. Dit gebeurt dus in het linkergedeelte van het scherm op het blauw opgelichte woord 'volumecaches'. Accoord? Daarna moet ik "delete the old compress files" in de register key uitvoeren. Betekent dit, dat ik de gehele map in de root moet weghalen (en dat deze later weer net als en temp map automatisch wordt aangemaakt of moet ik op de [b:c380e2c03f]rechterhelft[/b:c380e2c03f] van het scherm de onderdelen <days, priority, startflags (allen met Reg_Dword)> verwijderen. En wat moet ik doen met 'Standaard RegEZ {B50F5260 etc.}'? Ook verwijderen. Een heel verhaal, maar met de bedoeling dat ik het na deze extra ondersteuning (voortgekomen uit onzekerheid) in het vervolg de procedure (eerder :wink: ) zelfstandig kan uitvoeren. Uiteraard maak ik wel eerst een herstelpunt. Ik dank je alvast voor de beantwoording van mijn vragen. Robert (hoe kan het opeens gebeuren, dat zonder aanwijsbare reden schijfopruiming het niet meer doet)
  • RobertNl wees niet bang voor het register. Het is het leukste aan windows. Ik heb de link niet bekeken van Ben, maar doe gewoon wat er staat. op www.winguides.com staan nog meer tweaks. Bv hoe je autoplay kan blokkeren. ga gewoon aan de slag in het register en doe alles bewust. Ik doe register tweaks zonder systeemherstel 8) 8) 8) 8) suc6
  • [quote:21f7888d2b="Robertnl"]Dank je wel Ben voor je antwoord met de link. Aangezien ik nog nooit in een register heb gewerkt en het aantal waarschuwingen vooraf niet erg stimuleert om er wel aan te beginnen, wil ik je vragen of mijn onderstaande handelswijze correct is. Tot en met het oproepen het het registerscherm geen probleem, maar dan: - ik klik op de linkerhelft van het scherm [i:21f7888d2b]hey_local_machine[/i:21f7888d2b], vervolgens klik ik door naar [i:21f7888d2b]software[/i:21f7888d2b], dit gaat door tot ik ben aangekomen bij [i:21f7888d2b]volumecaches[/i:21f7888d2b]. Klopt dit? [color=red:21f7888d2b]Correct[/color:21f7888d2b]. Het rechtergedeelte van het scherm blijft op de standaard reg na geheel blanco. Klopt dit? [color=red:21f7888d2b]Correct[/color:21f7888d2b]. Aangekomen bij *volumecaches*, nu dus blauw opgelicht op de linkerhelft, klik ik op bestand ->exporteren ->desktop ->etc. [color=red:21f7888d2b]Correct. De juiste sleutel is: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VolumeCaches[/color:21f7888d2b] Vervolgens moet ik de key uitrekken door in het woord 'volumecaches' een spatie aan te brengen. Dit gebeurt dus in het linkergedeelte van het scherm op het blauw opgelichte woord 'volumecaches'. Accoord? [color=red:21f7888d2b]Nee, je moet gewoon op het + teken klikken[/color:21f7888d2b] Daarna moet ik "delete the old compress files" in de register key uitvoeren. Betekent dit, dat ik de gehele map in de root moet weghalen (en dat deze later weer net als en temp map automatisch wordt aangemaakt of moet ik op de [b:21f7888d2b]rechterhelft[/b:21f7888d2b] van het scherm de onderdelen <days, priority, startflags (allen met Reg_Dword)> verwijderen. En wat moet ik doen met 'Standaard RegEZ {B50F5260 etc.}'? Ook verwijderen. [color=red:21f7888d2b]Nee, je hoeft ALLEEN het mapje "Compress old files" te verwijderen. Met wat je in het rechter scherm allemaal ziet heb je niets te maken[/color:21f7888d2b] Een heel verhaal, maar met de bedoeling dat ik het na deze extra ondersteuning (voortgekomen uit onzekerheid) in het vervolg de procedure (eerder :wink: ) zelfstandig kan uitvoeren. [color=red:21f7888d2b]Heel verstandig van je dat je dat eerst vraagt[/color:21f7888d2b] Uiteraard maak ik wel eerst een herstelpunt. [color=red:21f7888d2b]Je kunt maar niet voorzichtig genoeg zijn[/color:21f7888d2b] Ik dank je alvast voor de beantwoording van mijn vragen. Robert (hoe kan het opeens gebeuren, dat zonder aanwijsbare reden schijfopruiming het niet meer doet) [color=red:21f7888d2b]Geen idee. Ook Windows loopt af en toe een verkoudheidje op[/color:21f7888d2b][/quote:21f7888d2b] Mocht je het allemaal nog te ingewikkeld vinden. Ga naar de volgende site: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm Download aldaar nr. 48 ("Disk Cleanup - Compress Old Files Freezes") naar het bureaublad. Dubbelklik erop om het in het register in te voeren. Start daarna opnieuw op. Het reg-bestand doet precies hetzelfde.
  • Ben, toppie, schijfopruiming functioneert weer als vanouds! Het register handmatig aangepast conform jouw eerste link. Hierbij wil ik je ook zeggen, dat ik het heel plezierig vind de manier waarop jij je antwoorden geeft in dit forum. Zeer voorkomend en onderbouwend indien nodig. Hartelijk dank, Robert

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.