Vraag & Antwoord

OS Linux

Quake 3

17 antwoorden
  • Hoi als ik Quake3 wil spelen dan krijg ik deze melding: ----- Initializing Renderer ---- ------------------------------- ----- Client Initialization Complete ----- ----- R_Init ----- ...loading libGL.so: Initializing OpenGL display ...setting mode 3: 640 480 Using XFree86-VidModeExtension Version 2.1 XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized XFree86-VidModeExtension Activated at 640x480 Using 4/4/4 Color bits, 24 depth, 0 stencil display. GL_RENDERER: Mesa X11 *********************************************************** You are using software Mesa (no hardware acceleration)! Driver DLL used: libGL.so If this is intentional, add "+set r_allowSoftwareGL 1" to the command line when starting the game. *********************************************************** ...WARNING: could not set the given mode (3) ...loading libMesaVoodooGL.so: QGL_Init: Can't load libMesaVoodooGL.so from /etc/ld.so.conf or current dir: /opt/games/quake3/libMesaVoodooGL.so: cannot open shared object file: No such file or directory failed ----- CL_Shutdown ----- RE_Shutdown( 1 ) ----------------------- ----- CL_Shutdown ----- ----------------------- Sys_Error: GLimp_Init() - could not load OpenGL subsystem Ik gebruik Suse 8.0 en de Nvidia GL en kernel zijn geladen in mijn kernel (kheb een Geforce 2 MX) Als ik dan deze optie mee geef (+set r_allowSoftwareGL 1) dan loopt ie zo ontzettend traag op me Penitum4 2 Ghz :-( Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat Quake 3 me Nvidia GL vind en ervoor zorgt dat het hardware acceleration gebruikt? Dan kan ik helemaal over naar Linux ipv Windows zodat ik ook nu games kan spelen onder Linux! 8) Bij voorbaat dank voor je hulp! Michiel
  • Wanneer je je videokaart goed insteld moet het probleem over zijn. Een goede howto vindt je hier: http://www.penguinpower.nl/pcontent/nvidiainstall-howto.php suc6
  • Die site heb ik ook gevolgd, alleen mijn Nvidia drivers zitten al in de kernel. In het KDE control center staar bij de Xserver setup: +supported extensions: -GLX -Nvidia-GLX -NV-GLX In X86FConf staat de Nvidia driver al aan en GL al geuncomment. Dat heeft ie allemaal al automatisch gedaan..ook speciale drivers met Yast Online Update gehaald voor Nvidia. Het rare is dat ie die Voodoo drivers gaat laden..maar hoe die daar bij komt?? M.
  • [quote:c75daf4350="MVE"]Het rare is dat ie die Voodoo drivers gaat laden..maar hoe die daar bij komt?? [/quote:c75daf4350] Dat doet Quake 3 'by default'. Wat gebeurt er als je +set r_gldriver gebruikt, dus bijvoorbeeld "+set r_gldriver /usr/lib/libGL.so"?
  • Dan geeft ie dit: 4064 files in pk3 files execing default.cfg execing q3config.cfg couldn't exec autoexec.cfg Hunk_Clear: reset the hunk ok Joystick is not active. ----- Client Initialization ----- ----- Initializing Renderer ---- ------------------------------- ----- Client Initialization Complete ----- ----- R_Init ----- ...loading /usr/lib/libGL.so: Initializing OpenGL display ...setting mode 3: 640 480 Using XFree86-VidModeExtension Version 2.1 XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized XFree86-VidModeExtension Activated at 1024x768 Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display. GL_RENDERER: Mesa X11 *********************************************************** You are using software Mesa (no hardware acceleration)! Driver DLL used: /usr/lib/libGL.so If this is intentional, add "+set r_allowSoftwareGL 1" to the command line when starting the game. *********************************************************** ...WARNING: could not set the given mode (3) ...loading libMesaVoodooGL.so: QGL_Init: Can't load libMesaVoo dooGL.so from /etc/ld.so.conf or current dir: /opt/games/quake 3/libMesaVoodooGL.so: cannot open shared object file: No such file or directory failed ...loading libGL.so: Initializing OpenGL display ...setting mode 3: 640 480 Using XFree86-VidModeExtension Version 2.1 XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized XFree86-VidModeExtension Activated at 1024x768 Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display. GL_RENDERER: Mesa X11 *********************************************************** You are using software Mesa (no hardware acceleration)! Driver DLL used: libGL.so If this is intentional, add "+set r_allowSoftwareGL 1" to the command line when starting the game. *********************************************************** ...WARNING: could not set the given mode (3) ----- CL_Shutdown ----- RE_Shutdown( 1 ) ----------------------- ----- CL_Shutdown ----- ----------------------- Sys_Error: GLimp_Init() - could not load OpenGL subsystem Ik gebruik Suse 8 met YOU update. IIg bedankt voor het helpen! :) M.
  • Dit valt me btw ook op: May 30 16:48:55 mve kernel: nvidia: loading NVIDIA NVdriver Kernel Module 1.0-2960 Tue May 14 07:41:42 PDT 2002 May 30 16:48:57 mve kernel: Linux agpgart interface v0.99 (c) Jeff Hartmann May 30 16:48:57 mve kernel: agpgart: Maximum main memory to use for agp memory: 439M May 30 16:48:57 mve kernel: agpgart: Detected Intel i845 chipset May 30 16:48:57 mve kernel: agpgart: AGP aperture is 64M @ 0xe0000000 May 30 16:48:57 mve kernel: NVRM: AGPGART: unknown chipset May 30 16:48:57 mve kernel: NVRM: AGPGART: aperture: 64M @ 0xe0000000 May 30 16:48:57 mve kernel: NVRM: AGPGART: aperture mapped from 0xe0000000 to 0xe2883000 May 30 16:48:57 mve kernel: NVRM: AGPGART: mode 4x May 30 16:48:57 mve kernel: NVRM: AGPGART: allocated 16 pages Ik bedoel..klopt toch dat de Nvidia driver corret worden geladen? M.
  • Ik weet wat het was! De libGL.so wees naar de mesa driver in de /usr/lib/GL directory! Verander die naar de Nvidia driver in /usr/lib/GL en het werkt als een tiet! :D \ Bye Bye WIndows! Fraggen maar! :) M.
  • Mooi zo, ik ga straks kijken of ik Unreal Tournament + uitbreiding hier nog voor 13 Euro kan krijgen (heeft m'n broertje wel). Je kunt nl. UT voor Windows gewoon onder Linux installeren met de installer van ftp.lokigames.com ...
  • Echt waar??? :o Heb je ergens een linkje van hoe het moet? Ik heb hier een windows UT liggen en een Counterstrike..als ik die kan coverten naar Linux ;) Lijkt me erg cool om ook Unreal Tournament te spelen onder Linux namelijk.. M.
  • Simple, ga naar ftp://ftp.lokigames.com, daar staat onder een directory (ik geloof /pub/patches/ut o.i.d.) ut-install-436.run . Download dat bestand, mount daarna de UT cdrom onder /cdrom, start ut-install-436.run en de installatie kopieert de bestanden vanaf de Windows CD-ROM naar de harde schijf. Da's alles... BTW. De Linux versie werkt niet met alle Windows versies heb ik gehoord...
  • Ik zit het hem nu rustig te installeren :-) Thanks voor de tip! M.
  • Hoi Daniel, je weet zeker niet wat dit betekend: mve:~/.loki/ut/System # ut Unreal engine initialized Bound to SDLDrv.so Joystick [0] : Unknown Joystick SDLClient initialized. Bound to Render.so Lighting subsystem initialized Rendering initialized LoadMap: Entry Failed to load 'Entry': Can't find file 'Entry' Failed to load 'Level None.MyLevel': Can't find file 'Entry' appError called: Failed to enter Entry: Can't find file 'Entry' Executing UObject::StaticShutdownAfterError Executing USDLClient::ShutdownAfterError Signal: SIGIOT [iot trap] Aborting. Exiting. Name subsystem shut down M.
  • Jawel, verkeerde UT versie. Zoals je in de Maps directory ziet heeft elke map een extentie .uz, dat heeft de Windows versie van UT die het wel onder UT Linux doet niet. Misschien is het gecomprimeerd, misschien is er alleen een extentie toegevoegd. Er is vast wel wat met google te vinden... (ik en mijn broertje hebben allebei UT legaal, dus we konden uitwisselen).
  • Is het trouwens niet zo dat ik ook Quake 3 team arena kan spelen onder Linux met zo een zelfde soort grapje? Die Unreal Tournament die ik heb is legaal..het is de full version (2 cd's) Maar als ik Quake 3 team arena aan de praat kan krijgen ben ik al op de hleft van me games journey :-) Kmoet ook nog Couter Strike aan de praat krijgen onder Linux..de game die ik het meeste speel. Als je weet hoe ik 1 van deze 2 games kan fixen onder Linux ben ik je heel erg dankbaar ! :-) M.
  • Gewoon vanuit je windows install alle map files kopieeren en dan doet i ut gewoon
  • maar als je nou geen windows install hebt :wink: M.
  • Dan wordt ut moeilijk :D

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.