Vraag & Antwoord

Apps & Software

Acronis foutcode 0x10c45A CRC-fout 0x100155 'kan gegevens niet lezen in sector (...). wie herkent het probleem ?

Hallo, Ik werk reeds geruime tijd met Acronis True Image 2013 en dat ging tot heden zonder haperingen. Sinds kort volgend probleem: bij het maken van een BACKUP van een SCHIJF (partitie) krijg ik de foutmelding 0x10C45A - CRC fout 0x100155 ("kan gegevens in sector (...) niet lezen"). Wel volgende eigenaardigheden: - Acronis meldt de problemen op schijf "2" (dat is de schijf waarvan de backup wordt gemaakt) - De problemen ontstaan alleen bij een backup naar een interne HD (met alleen backups) - bij het backuppen naar een externe HD (via USB 2.0) doet het probleem zich niet voor. Het is dus eigenaardig dat Acronis meldt dat er zich een leesfout voordoet op de te backuppen schijf maar alleen bij het backuppen naar één bepaalde schijf. Het gekke is ook dat de te backuppen schijf, na het ontstaan van de bewuste fout, door Windows verkenner niet meer wordt herkend maar dat bij een herstart de schijf opnieuw herkend wordt. Weet iemand raad ? Dank, Michel

3 antwoorden
    • 0
    Het lijkt me een ernstig probleem in de software van Acronis. Je kunt ze een mailtje sturen met de gegevens maar of je daarmee een vlotte oplossing krijgt is afwachten. Probeer Symantec System Restore eens, heb ik goede ervaring mee.
    • Reageer
    • 0
    Uiteindelijk bleek toch de te backuppen schijf defect. De Windowstool heeft daar over gekeken. De PC hersteldienst beschikt blijkbaar over sterkere testprogramma's. Volgens de hersteldienst lukte een backup naar een externe schijf daar deze via een tragere (USB2.0) gekoppeld is aan de PC. Dat weten we dan ook weer ...
    • Reageer
    • 0
    ook bij mij zelfde foutmelding. 1 jaar zonder een enkel probleem ATI gebruikt. foutmelding harde schijf 1: is verwisselbaar medium (niet aanwezig op de computer!)
    • Reageer

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account