Vraag & Antwoord

Internet & hosting

Ik kan wel mail ontvangen maar niet versturen?

ik heb een hetnet email account en mijn internet is van Ziggo dit is tot 1 april goed gegaan vanaf 1 april kan ik niets meer versturen.

2 antwoorden
  • Wanneer u wel email kunt ontvangen, maar niet kunt verzenden, dan is de kans groot dat uw internetprovider de standaard uitgaande mailpoort 25 blokkeert. Vele internetproviders doen dit om meer controle te hebben over uw mailgedrag, poort 25 kan dan enkel gebruikt worden in combinatie met hun eigen mailservers. Providers waarvan bekend is dat zij poort 25 blokkeren zijn onder meer HetNet, KPN, Tele2, UPC, Ziggo, Telenet en Skynet. . Indien uw internetprovider poort 25 blokkeert, dan kunt u gebruik maken van onze alternatieve mailpoort 587. Deze poort wordt maar zelden geblokkeerd. . Het poortnummer van de uitgaande mailserver (SMTP) kunt u instellen bij de geavanceerde functies van het emailaccount in uw mailprogramma. . Wordt ook poort 587 geblokkeerd door uw internetprovider, dan dient u de uitgaande mailserver van de provider zelf in te stellen. Onderstaand een lijst van de uitgaande mailservers van de belangrijkste Nederlandse en Vlaamse providers. Indien uw provider er niet bij staat of de instelling niet werkt, gelieve dan contact op te nemen met uw provider voor de correcte waarden. Sommige providers hanteren immers streekgebonden mailservers.
    • Reageer
  • Oké,dacht even dat het ging om ziggo mail account http://www.it-info.nl/kpn/mail-instellingen-voor-hetnet.html . in bovenstaande link staan de juiste instellingen, die je moet invoeren, om je email weer te laten werken
    • Reageer

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account