Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Internet & hosting

teruggave Google play spelletjes misbruik creditcard?

Mijn zoon die gescheiden van mij leeft, heeft zonder dat ik dit weet voor bijna €550 aan Google play spelletjes gekocht.Ik heb ooit eens 1x een spelletje a €0,89 voor hem gekocht via mijn credit card.Heb nooit geweten dat de tablet de gegevens vast houd.Er is binnen 6 weken dus €550 afgeschreven van mijn credit card.Hoe kan ik evt dit geld terug vorderen?Ik word uit alle berichten via Meldpunt.tv niet veel wijzer nl.Is er iemand die een soort gelijke ervaring heeft,en die mij hoer iets meer over kan vertellen?

5 antwoorden
    • +
    • 0
    • -
    Het is zuur maar ik denk niet dat je veel kans maakt het bedrag terug te krijgen, want de creditcard maatschappij zal je van nalatigheid beschuldigen, dat je jou creditcard niet goed zou hebben opgeborgen, je kan gaan procederen, maar echt veel kans maak je niet. Al helemaal niet nu de banken de regels voor het doen van internetbetalingen nog strenger hebben gemaakt, en de verantwoordelijkheid voor het veilig gebruik ervan bij de klant hebben gelegd.
    .
    Veel sterkte….
    • +
    • 0
    • -
    In aanvulling op Oscars antwoord:

    De tablet houdt het niet vast, maar de Google winkel. Zolang met hetzelfde account wordt ingelogd op de Google winkel wordt dezelfde creditcard gebruikt. In principe is het positieve dienstverlening, anders moet je telkenmale de gegevens invoeren. De meeste webwinkels die ik ken, van Amazon tot Bol tot …, houden creditcard-gegevens vast bij het account om die reden. Is het jouw account of kun je inloggen op jouw zoons account dan kun je (normaal gesproken) die gegevens wissen.
    Echter, als jouw zoons account voor jou niet toegankelijk is dan houdt dat op.

    Sowieso raad ik je aan jouw zoon onmiddellijk te laten weten dat het niet mag.

    Is de afschrijving inmiddels definitief, dan valt er weinig meer aan te doen bij de creditcard maatschappij c.q. jouw bank.
    Je kunt wel via online toegang tot jouw creditcard-gegevens bewaken dat er een ongeautoriseerde boeking plaatsvindt en die transactie (volgens de procedure van die creditcardmaatschappij/bank) blokkeren. De termijn verschilt per kaart, maar bij VISA kun je tot een maand na binnenkomst van de transactie die laten terugboeken. Dit kun je dus ook voor de afgelopen tijd, als de transactie binnenkwam vlak voor de afsluiting van de maandrekening en dus al van de bankrekening is afgegaan.
    Je kun jouw kaart ongeldig laten verklaren en een nieuwe vragen wegens ongeautoriseerd online misbruik. Heb dat zelf ook al eens moeten doen, dat werkt. Let wel op, dit is in principe onafhankelijk van het vorige. Je moet dan dus EN lopende en nieuwe transacties ongeldig verklaren EN een nieuwe kaart vragen.

    Omdat je in de grond zelf de gegevens aan jouw zoon hebt gegeven kan het zijn dat jou enige onkosten in rekening worden gebracht. Hangt er ook van af hoe je het verhaal vertelt…

    Afhankelijk van de verhouding met jouw zoon kun je het bedrag terugvorderen. € 550 is een hoop maar toch aan de lage kant voor een gerechtelijke procedure. Maar zou je 'm om andere redenen geld geven kun je het hier op inhouden. N.B. Bij kinderalimentatie is dat misschien juridisch moeilijk, maar denk ook aan verjaardagscadeaux, schenkingstoezeggingen. Als het je hoog zit kun je het in jouw testament als tegenboeking opnemen…
    Als je jouw zoon vertelt dat het niet (meer) mag, kun je altijd zeggen dat je terugbetaling verlangt – al dan niet op termijn. Als 'ie oud genoeg is om een tablet te bedienen weet 'ie donders goed dat hij fout zat. Enfin, dit heeft meer te maken met ouder-kindrelatie dan IT, dus de rest kun je hier zelf wel bedenken.
    • +
    • 0
    • -
    Neem hiervoor contact op met Google. Ze hebben een speciale pagina voor dat soort afschrijvingen. https://support.google.com/googleplay/answer/2851610?hl=nl
    • +
    • 0
    • -
    Misschien kan dit je helpen:

    Ongeoorloofde aanschaf van apps:
    https://support.google.com/googleplay/answer/2851610?hl=nl

    https://support.google.com/googleplay/answer/134336?hl=en
    Request Cancellation after 15-minute window

    https://support.google.com/googleplay/answer/134336?hl=en


    Google cannot cancel orders on behalf of the seller. To contact the seller with a cancellation request or details about an order cancellation:

    Sign in to your Google Wallet account at https://wallet.google.com/manage.
    Select a transaction to view your receipt.
    Use the contact link listed under "Questions or concerns?" to contact a seller
    The seller may or may not be able to accommodate your cancellation request depending on the seller's policies. Cancelled orders are automatically refunded and cannot be reinstated.
    • +
    • 0
    • -
    ook ik kwam hetzelfde tegen. mijn zoontje van 8 jaar haalde 2042 Euro af van mijn Visa in 5 dagen, nadat ik eerder een spelletje kocht voor mijn 11 jarige zoon voor 5 Euro. Om het geld van de Visa te krijgen moest hij NIETS invullen, geen code, rekeningnummer, nada. Ik deed klacht bij Google play ( en Google wallet) die de zaak nu nog aan het onderzoeken zijn, sinds gisteren is dat. Voorlopig blijft het akelig stil. Ik bracht ook Visa op de hoogte, die de zaak ook onderzoekt….Hopelijk krijg ik mijn geld terug. Het is schandalig hoe deze spelletjes geld aftroggelen van kinderen en zwakke gebruikers…Ik heb gelezen dat Europa de regels wil verstrenggen, niets te vroeg lijkt me

Beantwoord deze vraag